Film på första körningen på klistrad bana!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Film på första körningen på klistrad bana!
Äntligen en E-RACERS ställbar dragrace vinge till E30!
Last edited by Mirre on 30 May 2010, 17:46, edited 1 time in total.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- Fredh-Holma
- Posts: 218
- Joined: 02 Mar 2010, 19:41
- Location: Luleå
- Sjögren Racing
- Posts: 729
- Joined: 29 Jul 2008, 21:38
- Location: Tingsryd
Ha ha...
Blir snart premiär stripp körning om jag får tag på bredare bakdäck, typ 30 eller 31x10.5W.
Nu när man har så mycket vrid är det ingen mening att köra med 29x11.5 STREET och powerglide då det bara kommer spinna hela vägen.
Blir snart premiär stripp körning om jag får tag på bredare bakdäck, typ 30 eller 31x10.5W.
Nu när man har så mycket vrid är det ingen mening att köra med 29x11.5 STREET och powerglide då det bara kommer spinna hela vägen.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Bilen är lastad o klar. Till helgen ska jag köra på Cramo nationals Malmö.
Har fortfarande inte hittat bättre däck.
Har fortfarande inte hittat bättre däck.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Riktigt ball:)
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu är vi hemma ifrån första tävlingen, premiär.
Bilen gick riktigt bra och rakt.
Lite synd att konvertern (8") inte kunde hålla emot.
Sen däcken var inte dom bästa heller, men nu vet jag hur nästa steg ska se ut!
Först repan hade jag 1.1 bar på bakdäcken, 1.5bar i motorn ingen launch. Det resulterade med 60fot på 2.75 hjulspinn 100m, sen släppte jag till jag fick grepp och repan slutade 8.1@179kmh.
Andra repan 0.5bar i bakdäcken, 1.3bar i motorn (ja jag vet, det känns fel att ta bort effekt) och launch. Resultat: 60fot 1.9 ,konvertern börjar slira fortfarande hjulspinn ligger på varvstoppet, 6.8@177.1km/h.
Tredje repan 0.4bar i bakdäcken 1.3bar i motorn, vingen fick ställas på mer vinkel, launch, bättre värmning av däck. Resultat, 60fot 1.57, 6.5@172km/h.
6.30 skulle man köra för att kvala in.
4:e repan bestämde vi att vi skulle köra på grund trycket 0.5bar, skit... 60fot 1.8, 7.3@159.7km/h.
Iom konvertern i inte orkade så bestämde vi att vi skulle öka varvspärren ifrån 6300 till 6500, (ventilflyt vid 6400), laddtryck på ca 1 bar. 0.38 i däcktryck, launch. Från start till mål 6400rpm. I början spann det i hjulen sen slirade konvertern. Fick ligga på ventilflytet och hoppades på att dom skulle hålla. Resultat, 60fot 1.51, 6.26@179.4.
Nu var vi med...
Första eliminerings rundan. Samma uppsättning som sist, riktigt spänt, värmer däck, ska köra in i stage... stäng av säger startern, shit... så laddad man var...efter 1min..Stage in, trycker in transbrake, full gas, det smäller och poffar ifrån avgas röret...nu jävlar...lamporna börjar räkna ner...släpper knappen. . . fan.. rödlampa, skit samma gasar ändå fullt och resultat 60fot 1.66, 6.39@181.9km/h.
Rödlyktade med -0.012 sec.
Riktig bra och lärorik helg har det varit och jag passar på att tacka sponsorerna för att dom gör detta möjligt och Jörgen och Marko för den stora hjälpen dom har bidragit med under helgen. TACK!
Bästa tid blev:
60fot.......1.51
100m......4.25
201m......6.26
km/h......181.9
Bilen vägde 1210kg med mig i, startklar.
Bilder och film kommer...
Bilen gick riktigt bra och rakt.
Lite synd att konvertern (8") inte kunde hålla emot.
Sen däcken var inte dom bästa heller, men nu vet jag hur nästa steg ska se ut!
Först repan hade jag 1.1 bar på bakdäcken, 1.5bar i motorn ingen launch. Det resulterade med 60fot på 2.75 hjulspinn 100m, sen släppte jag till jag fick grepp och repan slutade 8.1@179kmh.
Andra repan 0.5bar i bakdäcken, 1.3bar i motorn (ja jag vet, det känns fel att ta bort effekt) och launch. Resultat: 60fot 1.9 ,konvertern börjar slira fortfarande hjulspinn ligger på varvstoppet, 6.8@177.1km/h.
Tredje repan 0.4bar i bakdäcken 1.3bar i motorn, vingen fick ställas på mer vinkel, launch, bättre värmning av däck. Resultat, 60fot 1.57, 6.5@172km/h.
6.30 skulle man köra för att kvala in.
4:e repan bestämde vi att vi skulle köra på grund trycket 0.5bar, skit... 60fot 1.8, 7.3@159.7km/h.
Iom konvertern i inte orkade så bestämde vi att vi skulle öka varvspärren ifrån 6300 till 6500, (ventilflyt vid 6400), laddtryck på ca 1 bar. 0.38 i däcktryck, launch. Från start till mål 6400rpm. I början spann det i hjulen sen slirade konvertern. Fick ligga på ventilflytet och hoppades på att dom skulle hålla. Resultat, 60fot 1.51, 6.26@179.4.
Nu var vi med...
Första eliminerings rundan. Samma uppsättning som sist, riktigt spänt, värmer däck, ska köra in i stage... stäng av säger startern, shit... så laddad man var...efter 1min..Stage in, trycker in transbrake, full gas, det smäller och poffar ifrån avgas röret...nu jävlar...lamporna börjar räkna ner...släpper knappen. . . fan.. rödlampa, skit samma gasar ändå fullt och resultat 60fot 1.66, 6.39@181.9km/h.
Rödlyktade med -0.012 sec.
Riktig bra och lärorik helg har det varit och jag passar på att tacka sponsorerna för att dom gör detta möjligt och Jörgen och Marko för den stora hjälpen dom har bidragit med under helgen. TACK!
Bästa tid blev:
60fot.......1.51
100m......4.25
201m......6.26
km/h......181.9
Bilen vägde 1210kg med mig i, startklar.
Bilder och film kommer...
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- Kim Frederiksen
- Posts: 280
- Joined: 21 Nov 2005, 19:41
- Location: Malmö
GRYMMT!!!!
WOW!! Vilka tider med tanka på att det är första gången ute!!
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..