Ni med pyramidringar, se hit! (Läkage och andra problem)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ni med pyramidringar, se hit! (Läkage och andra problem)
Hallå!
Hur mycket eller lite brukar ni köra innan ni efterdrar? Själv så tycker jag att det är bra om maskin fått puttra och blivit varm, men vi har lite delade meningar här i garaget just nu, ni kanske kan berätta hur ni gör?
Mvh
Hur mycket eller lite brukar ni köra innan ni efterdrar? Själv så tycker jag att det är bra om maskin fått puttra och blivit varm, men vi har lite delade meningar här i garaget just nu, ni kanske kan berätta hur ni gör?
Mvh
Last edited by peppe on 21 Jul 2010, 17:39, edited 1 time in total.
Jag brukar köra maskinen redigt varm men försöka att inte ladda för mycket. Sen är det bara in och dra medans det fortfarande är vamt.
Tror iofs att behovet av efterdragning till stor del beror på utformningen av ringarna.
Tror iofs att behovet av efterdragning till stor del beror på utformningen av ringarna.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Det är ju så att när man monterat ett skruvförband så måste materialet "sätta sig" att alla ytjämnheter ska planas ut runt skruvförbandet, och visst så har ju värme en betydande faktor i materialet, vid vanlig montering av skruvförband så brukar man efterdra inom en viss tid.
Står mycket bra med information om skruvförband mm här, läs skruvar teorihäfte sidan 16 om sättning
http://www.mechanics.iei.liu.se/edu_ug/ ... sning.html
Står mycket bra med information om skruvförband mm här, läs skruvar teorihäfte sidan 16 om sättning
http://www.mechanics.iei.liu.se/edu_ug/ ... sning.html
BMW 320 -87 TwinTurbo projekt med MS1 V3.0
BMW 328 -96 fin åk
BMW 328 -96 fin åk
Tänkte precis ställa samma fråga, men då slapp man starta tråd då! Min har stått å puttrat på tomgång till arbetstemp. så antar att det bara är att efterdra då...
Mvh
Mvh
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
e30 tic wrote:skal til å dra på min nybygde m20 med pyramide, hvilket pakningstoff har dere best erfaring med?
(har tilgang på alt av loctite sine)
Berners packningssilikon rekomenderade bäckis och det står väl även i bruksanvisningen man får med.
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(