M3 E30 Turbo on the road again!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Racelasse
Posts: 121
Joined: 04 May 2009, 20:52

Post by Racelasse »

Vad jag har hört är att DTM blocket ska väga 4,6 kg mer så där bör skilja en del på det undrar själv hur mycket.
User avatar
-AL-
Posts: 490
Joined: 07 Jan 2009, 23:22
Location: Göteborg

Post by -AL- »

///Peter wrote:
-AL- wrote:Är det nån som EXAKT har koll på vad som skiljer ALLA S14 blocken åt (det så kallade motorsport blocket inkluderat)?? Visst 2,5 liter har 95mm borr men annars?


Ramlagerbockarna är kraftigare, tror det finns bilder på det här i tråden!


Jo det är ju de självklara skillnaderna. Men är det andra material, går kanaler annorlunda, tåls nåt block att borra mer mm mm

Vad är det som går Motorsport blocket så väldigt exklusivt och dyrt?
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.


Nu var jag tvungen att kolla på kartan för allting stämmer in förutom att vi åkte via Sala och inte stannade på någon Statoilmack ;)
User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

Grattis! :) Bara gasa och ha kul kvar då;)
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

M3JONAS wrote:
bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.


Nu var jag tvungen att kolla på kartan för allting stämmer in förutom att vi åkte via Sala och inte stannade på någon Statoilmack ;)


Hehe, ok. Har du ingen bild på dragbilen så jag kan jämföra? =)

Tiden var 08.30. Tänkte att den tiden passar en morgontrött Ärtan bra. :lol:
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.


Nu var jag tvungen att kolla på kartan för allting stämmer in förutom att vi åkte via Sala och inte stannade på någon Statoilmack ;)


Hehe, ok. Har du ingen bild på dragbilen så jag kan jämföra? =)

Tiden var 08.30. Tänkte att den tiden passar en morgontrött Ärtan bra. :lol:


Haha, när klockan var 08:30 satt bilen riggad i bänken ;)

Har ingen bild på den här datorn men det är iaf en svart e39 touring med m-paket och 19 tumshjul.
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

det fixar jag jonas... :)

Image
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Stormasen Magnuuuus kan man alltid lita på!
Tack gubben.
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Tycker nog att du ska bygga 1000whp av touringen :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Nu är bilen lastad och på väg mot Kjula. Själv ska man hem och byta om och fixa det sista innan det bär av ut i stora vida världen ;)
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

2 repor har det blivit idag mellan regnskurarna på Kjula.
Första repan kördes med 0,5kg lufttryck och det v på tok för lite, var både halt å vingligt. Jag vågade inte hålla nere hela vägen så det blev 12,7 nånting.

Andra repan ut ade jag alldeles för lågt startvarv så det blev mer eller mindre tvärstopp. Tiden blev 11,8 och farten 218km/h med en sextifot på 2,3775. Nu hoppas vi på bättre väder idag och imorrn!
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

2 repor har det blivit idag mellan regnskurarna på Kjula.
Första repan kördes med 0,5kg lufttryck och det v på tok för lite, var både halt å vingligt. Jag vågade inte hålla nere hela vägen så det blev 12,7 nånting.

Andra repan ut ade jag alldeles för lågt startvarv så det blev mer eller mindre tvärstopp. Tiden blev 11,8 och farten 218km/h med en sextifot på 2,3775. Nu hoppas vi på bättre väder idag och imorrn!
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

Magnaten wrote:det fixar jag jonas... :)


Det var inte den bilen. Den jag såg var en 5 serie sedan. Det var modellen efter E39.

Då är frågan, vem är det som har en liknande vit M3 E30 som är överladdad?
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

10,78 och 221,3m/h 1,65 i sextifot blev bästa resultatet idag och det är person och bilbsta. 10:an satt långt in och det får man nog skylla på chauffören... Får nog koppla in launch/extra varvstopp till nästa gång så man har lättare att starta lika varje gång.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

1,65 är ju grymt utan launch :) grattis
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Grattis Jonas:) gott snyt!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply