M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Grattis till effekten den lät riktigt fint Gillart !
Kom ner och testa bromsarna på Mantorp på torsdag vetja
Kom ner och testa bromsarna på Mantorp på torsdag vetja
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grattis! Hoppas du får bilen att hålla ett tag nu..
Var det här max effekt som gick eller fanns det mer att hämta, med tanke på att ni backa av på vridet tänkte jag på.
Eller snåla ni på laddet i mellanregistret för att skona materialet för att sedan låta han sjunga ut för fullt på toppen?
Berätta berätta!!!
Var det här max effekt som gick eller fanns det mer att hämta, med tanke på att ni backa av på vridet tänkte jag på.
Eller snåla ni på laddet i mellanregistret för att skona materialet för att sedan låta han sjunga ut för fullt på toppen?
Berätta berätta!!!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Bonje wrote:Grattis! Hoppas du får bilen att hålla ett tag nu..
Var det här max effekt som gick eller fanns det mer att hämta, med tanke på att ni backa av på vridet tänkte jag på.
Eller snåla ni på laddet i mellanregistret för att skona materialet för att sedan låta han sjunga ut för fullt på toppen?
Berätta berätta!!!
Det gick att plocka ut några hästar till med mer ladd men det kändes inte som om turbon presterade bra på högre laddtryck. Har för mig att vi var uppe på samma effekt, eller lite högre, fast på lägre varv när vi laddade mer.
Antagligen hade man kunnat plocka mer effekt med en turbo som är effektivare på höga laddtryck men det känns som om jag nöjer mig med effekten ett tag Är ju trots allt en bil som ska användas på gata, strip och bana och inte bara en dynoqueen
Mästermapparen Ärtan höll nu medvetet ner vridet och laddet på mellanregistret för att sen ladda mer på högre varv, just för att som du säger skona materialet lite. Tror även att motorkaraktären blir roligare så.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Bäckis wrote:Orkar inte bläddra, men vad har du för turbo?
Precision SC61 står det på första sidan
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Bäckis wrote:Orkar inte bläddra, men vad har du för turbo?
Turbonetics/Innovate 66mm kullagrad.
SC61 var det förut på gamla maskin.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Bäckis wrote:Aha, då får du skylla dig själv då
Haha, ja eller nåt
Men vadå skylla? Känner mig rätt nöjd med slutresultatet ändå. Jag har ju tänkt att använda bilen och då räcker som sagt var effekten rätt långt tror jag
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Jørg1e30 wrote:Grattis med bra effekt! Men ta det med ro på maks. Blokka tåler ikke all verden. Vidar Jødal med den blåe norske m3 turbon kjørte hull i blokka i helga. Med mindre effekt enn i din. På nybygd motor.
Ja blocken är ju tyvärr en svag punkt För vissa håller det i flera år utan bekymmer medans vissa rasar på löpande band...
Hade han standardblock eller evo2 eller evo3 block?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:Jørg1e30 wrote:Grattis med bra effekt! Men ta det med ro på maks. Blokka tåler ikke all verden. Vidar Jødal med den blåe norske m3 turbon kjørte hull i blokka i helga. Med mindre effekt enn i din. På nybygd motor.
Ja blocken är ju tyvärr en svag punkt För vissa håller det i flera år utan bekymmer medans vissa rasar på löpande band...
Hade han standardblock eller evo2 eller evo3 block?
Är det nån som EXAKT har koll på vad som skiljer ALLA S14 blocken åt (det så kallade motorsport blocket inkluderat)?? Visst 2,5 liter har 95mm borr men annars?
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
-AL- wrote:Är det nån som EXAKT har koll på vad som skiljer ALLA S14 blocken åt (det så kallade motorsport blocket inkluderat)?? Visst 2,5 liter har 95mm borr men annars?
Ramlagerbockarna är kraftigare, tror det finns bilder på det här i tråden!
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s