M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Grattis, hoppas du får en problemfri sommar nu, de är du värd!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- Nisse Järnet
mbma wrote:gott med "lite" mos i bilen nu=) säger som resten hoppas att allt håller ihop nu och lirar tok fint hela sommaren.
vad laddade du för att få effekten?
1,9bar blev det. Bäckis mobbar mig för att han hade mer effekt med lägre ladd men det kan han få göra gubben, bara min skitbil håller för mig nu
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:mbma wrote:gott med "lite" mos i bilen nu=) säger som resten hoppas att allt håller ihop nu och lirar tok fint hela sommaren.
vad laddade du för att få effekten?
1,9bar blev det. Bäckis mobbar mig för att han hade mer effekt med lägre ladd men det kan han få göra gubben, bara min skitbil håller för mig nu
det gör inge..för bäckis är ju bara en poser som inte vågar andvända bitarna.
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
bumper wrote:Grattis.
Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet.
Då tror jag att du var morgontrött Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu på kvällskvisten har det äntligen torkat upp och jag har varit ute och åkt lite. Underbar motorkaraktär vid lite inspirerad körning på kurvig väg i "mellaneffektläget" Drar från 3000rpm och drar bra från 3500rpm och det är inga bekymmer att växla vid 4500rpm, det bara drar på nästa växel. Kommer man längre upp i registret sparkar det rejält!
Testade lite körning på fulleffektsläget och kan snabbt konstatera att det inte är nånting för gatkörning, de första 4 växlarna sparkar det loss rejält på och sista växeln har jag inte testat så mycket på för då går det alldeles för fort
Tror att 500-550 motorhästar är rätt lagom i en e30 egentligen
Testade lite körning på fulleffektsläget och kan snabbt konstatera att det inte är nånting för gatkörning, de första 4 växlarna sparkar det loss rejält på och sista växeln har jag inte testat så mycket på för då går det alldeles för fort
Tror att 500-550 motorhästar är rätt lagom i en e30 egentligen
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290