Bullens M3 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
Man får inte mindre utrymme under en nussbaum som jag mekat lyxturk på ett tag nu iaf. Det skulle isf vara några få kvadratdecimeter. Kolla gärna nägra av bilderna i turktråden. Tröskelbyte blir meckigt. Men det blir det med 2pelar oxå. Och klossar man upp 10cm på saxen så blir det samma sak.
Det jag hater med 2 pelarlyftar är just de 2 pelarna. Det är så jobbigt att demontera hela lyften och frakta bort den varje gång jag inte aka använda den. För jag vill inte ha 2 pelare ståendes i garaget.
och det går inte att ha dörrarna fullt öppna på bilen. Och man får krypa på alla 4 och måtta med armarna. Och även en modern 2 pelare ligger armarna ganska högt från marken. Så låga bilar går bort.
Jag väljer en smörjgrop före 2 pelare. Om man kan ha en vettig nedgång i den. En vanlig trappa från sidan och ingen stege. Likaså ska det finnas avläggningsytor nere i gropen isf.
Bullens favoritordning:
sax (bara kika på bilden med porschen, den är borta när den inte används. Fantastiskt)
grop (med ovan nämnda spec)
4-pelar med vagnar för axlarna
2-pelar
Det jag hater med 2 pelarlyftar är just de 2 pelarna. Det är så jobbigt att demontera hela lyften och frakta bort den varje gång jag inte aka använda den. För jag vill inte ha 2 pelare ståendes i garaget.
och det går inte att ha dörrarna fullt öppna på bilen. Och man får krypa på alla 4 och måtta med armarna. Och även en modern 2 pelare ligger armarna ganska högt från marken. Så låga bilar går bort.
Jag väljer en smörjgrop före 2 pelare. Om man kan ha en vettig nedgång i den. En vanlig trappa från sidan och ingen stege. Likaså ska det finnas avläggningsytor nere i gropen isf.
Bullens favoritordning:
sax (bara kika på bilden med porschen, den är borta när den inte används. Fantastiskt)
grop (med ovan nämnda spec)
4-pelar med vagnar för axlarna
2-pelar
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Grefven wrote:Nussbaumen kostar nog 66k exklusive moms ny. Sen finns kinaskräp för tredjedelen tror jag. Har inte kollat. Kikar på lätt bgagnade nussbaum.
Nussbaum e sån som går ner i marken lr bara ett speciell märke?
håller med helt å hållet att hälldre sån som går ner i marken än 2pelarlyft.2pelarna e ju bara ivägen när den inte används.
Rasmus Olofsson||
helt klart sämre utrymme under med en sådan lyft jämnfört med 2-pelare, har haft 2 pelare i 5 år på jobbet sen byttes det mot en sådan saxlyft.
Men helt klart är saxlyften mkt bättre än 2pelaren, då man slipper pelarna och förbannade armarna.
grymmaste lyften är kassetlyft och sån har jag nu
dålig bild dock:/
Men helt klart är saxlyften mkt bättre än 2pelaren, då man slipper pelarna och förbannade armarna.
grymmaste lyften är kassetlyft och sån har jag nu
dålig bild dock:/
bygger man nytt garage så sänker man ju ner lyften i sulan när man har möjlighet blir bra som fan.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
det lär bli en försänkt sax. för så många gånger som jag svurit över de satans 2 pelar lyftarna och behövt ha polare som lyfter i skärmkanterna eller förhissa med liten domkraft. eller att armar flyttar sig lite när man börjar hissa så man för göra om det igen och krypa som en råtta runt bilen. behöver man sen in i bilen på en 2 pelarlyft så får man vara smidig som en rysk förpubertal gymnastflicka.
och en sak som inte är genomförbar med något annat än sax eller grop är att parkera 2 bilar bredvid varandra i mitt kommande garage om det är 2 pelare ivägen.
och en sak som inte är genomförbar med något annat än sax eller grop är att parkera 2 bilar bredvid varandra i mitt kommande garage om det är 2 pelare ivägen.
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Grefven wrote:det lär bli en försänkt sax. för så många gånger som jag svurit över de satans 2 pelar lyftarna och behövt ha polare som lyfter i skärmkanterna eller förhissa med liten domkraft. eller att armar flyttar sig lite när man börjar hissa så man för göra om det igen och krypa som en råtta runt bilen. behöver man sen in i bilen på en 2 pelarlyft så får man vara smidig som en rysk förpubertal gymnastflicka.
och en sak som inte är genomförbar med något annat än sax eller grop är att parkera 2 bilar bredvid varandra i mitt kommande garage om det är 2 pelare ivägen.
Känner igen det där förhissandet & krypandet med 2 pelare... Blir liksom jävulskt jobbigt att hissa bilen..
Satsa på en försänkt saxlyft!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar