Bullens M3 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
Grefven

Post by Grefven »

den hissar 200cm. så inte bara så lågt som bilden visar.
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Grefven wrote:den hissar 200cm. så inte bara så lågt som bilden visar.


Vet du va det är för fabrikat på Moses lyftar? :D

Gillar saxlyftarna starkt. Dyra så in i bomben bara.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

En fråga, varför hatar du 2pelare?

Man får ju mer utrymme under bilen med 2pelare.

Fördelen jag ser med saxlyften är ju att den inte är i vägen när man inte använder den.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Grefven

Post by Grefven »

Man får inte mindre utrymme under en nussbaum som jag mekat lyxturk på ett tag nu iaf. Det skulle isf vara några få kvadratdecimeter. Kolla gärna nägra av bilderna i turktråden. Tröskelbyte blir meckigt. Men det blir det med 2pelar oxå. Och klossar man upp 10cm på saxen så blir det samma sak.

Det jag hater med 2 pelarlyftar är just de 2 pelarna. Det är så jobbigt att demontera hela lyften och frakta bort den varje gång jag inte aka använda den. För jag vill inte ha 2 pelare ståendes i garaget. ;-)

och det går inte att ha dörrarna fullt öppna på bilen. Och man får krypa på alla 4 och måtta med armarna. Och även en modern 2 pelare ligger armarna ganska högt från marken. Så låga bilar går bort.

Jag väljer en smörjgrop före 2 pelare. Om man kan ha en vettig nedgång i den. En vanlig trappa från sidan och ingen stege. Likaså ska det finnas avläggningsytor nere i gropen isf.

Bullens favoritordning:

sax (bara kika på bilden med porschen, den är borta när den inte används. Fantastiskt)
grop (med ovan nämnda spec)
4-pelar med vagnar för axlarna
2-pelar
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

Den lyften va fin.. var hittar man sån eller liknande till bäst priser?
Mvh Nicke Blom
Grefven

Post by Grefven »

Nussbaumen kostar nog 66k exklusive moms ny. Sen finns kinaskräp för tredjedelen tror jag. Har inte kollat. Kikar på lätt bgagnade nussbaum.
User avatar
Grooverhound
Posts: 911
Joined: 10 Feb 2009, 21:02
Location: Ryd

Post by Grooverhound »

Grefven wrote:Nussbaumen kostar nog 66k exklusive moms ny. Sen finns kinaskräp för tredjedelen tror jag. Har inte kollat. Kikar på lätt bgagnade nussbaum.


Nussbaum e sån som går ner i marken lr bara ett speciell märke?
håller med helt å hållet att hälldre sån som går ner i marken än 2pelarlyft.2pelarna e ju bara ivägen när den inte används.
Rasmus Olofsson||
Grefven

Post by Grefven »

Nussbaum är fabrikatet. Streetpower har 2 sådana. Men de har inte försänkt dom.
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Post by HenrikF »

bara porschen som fattas sen :)
smidigt med saxlyftar, synd man inte har råd, hade passat super i vår lokal
/Henrik
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Grefven wrote:Nussbaum är fabrikatet. Streetpower har 2 sådana. Men de har inte försänkt dom.


Ser inte ut att vara sådna, men det kanske är olika modeller bara.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Grefven

Post by Grefven »

HenrikF wrote:bara porschen som fattas sen :)
smidigt med saxlyftar, synd man inte har råd, hade passat super i vår lokal


ja, en sån porsche får man ha sen när man är gammal och ska åka originalbilar.
tomsan
Posts: 87
Joined: 23 Jun 2007, 22:49
Location: Olofström

Post by tomsan »

Jag använder en sådan saxlyft på jobbet. Funkar klockrent tycker jag. Inte heller nersänkt.
Saab?
User avatar
bubbel
Posts: 539
Joined: 25 Nov 2005, 19:54
Location: östersund

Post by bubbel »

helt klart sämre utrymme under med en sådan lyft jämnfört med 2-pelare, har haft 2 pelare i 5 år på jobbet sen byttes det mot en sådan saxlyft.

Men helt klart är saxlyften mkt bättre än 2pelaren, då man slipper pelarna och förbannade armarna.

grymmaste lyften är kassetlyft och sån har jag nu
dålig bild dock:/ Image
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

bygger man nytt garage så sänker man ju ner lyften i sulan när man har möjlighet blir bra som fan.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Grefven

Post by Grefven »

det lär bli en försänkt sax. för så många gånger som jag svurit över de satans 2 pelar lyftarna och behövt ha polare som lyfter i skärmkanterna eller förhissa med liten domkraft. eller att armar flyttar sig lite när man börjar hissa så man för göra om det igen och krypa som en råtta runt bilen. behöver man sen in i bilen på en 2 pelarlyft så får man vara smidig som en rysk förpubertal gymnastflicka.


och en sak som inte är genomförbar med något annat än sax eller grop är att parkera 2 bilar bredvid varandra i mitt kommande garage om det är 2 pelare ivägen.
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Grefven wrote:det lär bli en försänkt sax. för så många gånger som jag svurit över de satans 2 pelar lyftarna och behövt ha polare som lyfter i skärmkanterna eller förhissa med liten domkraft. eller att armar flyttar sig lite när man börjar hissa så man för göra om det igen och krypa som en råtta runt bilen. behöver man sen in i bilen på en 2 pelarlyft så får man vara smidig som en rysk förpubertal gymnastflicka.


och en sak som inte är genomförbar med något annat än sax eller grop är att parkera 2 bilar bredvid varandra i mitt kommande garage om det är 2 pelare ivägen.


Känner igen det där förhissandet & krypandet med 2 pelare...:( Blir liksom jävulskt jobbigt att hissa bilen..
Satsa på en försänkt saxlyft!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
Akke
Posts: 148
Joined: 27 Oct 2007, 17:50
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Akke »

saxlyft är ju helt kanon när man ska polera bilen och ha den i normal arbetshöjd. Slipepr man pelare o skit i vägen
Locked