Frågor om E46
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Frågor om E46
Jo de e så att jag funderar på att köpa en E46. Står mellan Alpina och 330. Kan inte så mycke därför skulle jag behöva hjälp och info om E46, alpina och 330. Någon som e kunnig på modellerna? Tacksam för svar. 

Tja polarn har en 330 e46 -01 ,även morsan har en 330 e46-01
Välldigt fina bilar, men något både polarn och morssan har är "dålig koppling" När man stänger av antispin (ASC) och försöker göra en burnis så slirar den på kopplingen i stället, detta gäller båda bilarna. Detta fenomen kan även komma vid snabb växling från 1.an till 2:an..
Nu vet jag inte om det bara är dessa 2 bilar som har detta, men det kan vara värt att prova, när/om du köper.
Lycka till
Välldigt fina bilar, men något både polarn och morssan har är "dålig koppling" När man stänger av antispin (ASC) och försöker göra en burnis så slirar den på kopplingen i stället, detta gäller båda bilarna. Detta fenomen kan även komma vid snabb växling från 1.an till 2:an..
Nu vet jag inte om det bara är dessa 2 bilar som har detta, men det kan vara värt att prova, när/om du köper.
Lycka till