Jerry's E30 0.9bar,307whp&419wnm Bygger nytt Smidd B27+5Bult
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fick kolvarna som ej skulle vara svarvade änligt killen, det var dom ju!:shock:
130mm stakar, och en short shift!
Har detta nå betydning..? kan ju inte va så farligt.. men skit,vill inte ha en sånndär uppriven kolv i motorn.. ångrar köpet
Här ligger det ju lite godis! Nya Vems'et färdig kabelhärva bla, nice
130mm stakar, och en short shift!
Har detta nå betydning..? kan ju inte va så farligt.. men skit,vill inte ha en sånndär uppriven kolv i motorn.. ångrar köpet
Här ligger det ju lite godis! Nya Vems'et färdig kabelhärva bla, nice
Då har man tid att uppdatera lite, har inte hunnit gjort så mycke i helgen, men lite hare blitt
Demonterat lister o bakruta osv
Ruterna ute
Svetsa igen antenn hålen :p
Börjat sparkla lite, ska ner o fortsätta med andra sidan nu..
Updaten för idag
Demonterat lister o bakruta osv
Ruterna ute
Svetsa igen antenn hålen :p
Börjat sparkla lite, ska ner o fortsätta med andra sidan nu..
Updaten för idag
Last edited by Blackbmw on 12 Apr 2015, 13:42, edited 2 times in total.
Mobilkamera bilder, glömde den andra kameran, lite tråkig update idag men... Tjuvtitt på färgen som jag tänkte ha
Börjat med andra sidan..
Tittade fram lite roliga snubbar när jag slipade, passa på att fota
2 Ej Katt kolvar,(kommer svarvas igen o köra den setup som tänkt) 60-2 Triggerhjul & Sensor, m50 Tps på väg nu Hämtat andra bärarmar med skivbroms bak ochså! Men dom blir ej monterat än, bilen ska lackas först.
Börjat med andra sidan..
Tittade fram lite roliga snubbar när jag slipade, passa på att fota
2 Ej Katt kolvar,(kommer svarvas igen o köra den setup som tänkt) 60-2 Triggerhjul & Sensor, m50 Tps på väg nu Hämtat andra bärarmar med skivbroms bak ochså! Men dom blir ej monterat än, bilen ska lackas först.
Nu börjar karossen bli klar för lack, fattas huven, o delar. Ni väntar väl på update med nylackad bil antar jag inte denna gång heller men i veckan tar jag med bilen på jobb, så nästa update ska bli med ny lack
Ny skärm, ej original, ej fin alls, ruglig
Ny skärm, ej original, ej fin alls, ruglig
Last edited by Blackbmw on 12 Apr 2015, 13:43, edited 1 time in total.
Tagit bort reservhjulbrunn, den var så rostig o ful så..
[b] bara o lacka o grejja lite här så blir det bra
Lite fler små fleckar, äntligen färdig med rost o skit:)
Då är det bara slipning-maskering-lackering kvar ÄNTLIGEN!
[b] bara o lacka o grejja lite här så blir det bra
Lite fler små fleckar, äntligen färdig med rost o skit:)
Då är det bara slipning-maskering-lackering kvar ÄNTLIGEN!
Last edited by Blackbmw on 12 Apr 2015, 13:44, edited 1 time in total.
den där kolven med jacket i är ju bara å kasta. det lär ju inte kosta mer än 100:- för en ny. hade jag haft en liggande så hade jag skänkt den till dig.
skicka ett pm till "Lars p" här på forumet. tror han har några uddakolvar över då han köpte 12st för att några var trasiga i den första satsen han köpte.
skicka ett pm till "Lars p" här på forumet. tror han har några uddakolvar över då han köpte 12st för att några var trasiga i den första satsen han köpte.
Här är skillnaden på nya kolven o den gamla, vad tror ni? såg ej skillnad förrän dom var svarvade vettu..
Den ena har mycke djupare grop, o mindre ventilutag. Men tror jag bara provar med den ändå..
köpt ett sett med 6kolvar, (ena med jacket), köpte 2 nya nu, o den var djupare grop. orkar inte skaffa mer, provar med den tror jag..
KAN NÅGON KUNNIG KOMMENTERA DETTA? kan inte så mycke om motorer än..
Den ena har mycke djupare grop, o mindre ventilutag. Men tror jag bara provar med den ändå..
köpt ett sett med 6kolvar, (ena med jacket), köpte 2 nya nu, o den var djupare grop. orkar inte skaffa mer, provar med den tror jag..
KAN NÅGON KUNNIG KOMMENTERA DETTA? kan inte så mycke om motorer än..
Last edited by Blackbmw on 12 Apr 2015, 13:44, edited 1 time in total.
Bilen skulle igentligen bli svart, för o slippa lacka invändigt, men så tänkte jag, vafan, nu är det bara dörrar som fattas så kan jag byta färg på skiten, o det e ju inge storjobb i skillnad till vad som är gjort hittils
Nu är motorummet å bagagerummet lackat!Bilder på färdiga resultatet kommer imorgon, då resten av bilen ska lackas
Riktiga varor, RM
Ribbade dörrar o allt, hehe
Då va det bara ruterna kvar att demontera Skulle haft en tonad framruta ochså...
Nu är motorummet å bagagerummet lackat!Bilder på färdiga resultatet kommer imorgon, då resten av bilen ska lackas
Riktiga varor, RM
Ribbade dörrar o allt, hehe
Då va det bara ruterna kvar att demontera Skulle haft en tonad framruta ochså...
Last edited by Blackbmw on 06 Jan 2011, 20:38, edited 1 time in total.