S: BMW E30 M50 Turbo
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
-
- Posts: 7
- Joined: 26 Feb 2009, 19:39
S: BMW E30 M50 Turbo
M50B25 -92 utan vanos.
2,8 vev
Haltech E6x motorstyrning
Msd dis-4 tändslutsteg
3st msd dubbelspolar
Autronic laddtrycksstyrning
msd 1600cc spridare
78mm turbo
50mm. wastegate
4” rostfri downpipe
BRI grenrör i 43mm. rör & kröker
pyramid-ringat block
borrat 0,5mm
toppdeckat och honat
Smidda Wiseco turbo kolvar (8,0 i komp)
Total seal gapless övre kolvringar
smidda 135mm Eagle H-profil stakar
uppdateringskitt till oljepumpen
M3 ojlefilterhus
racekamkjedjekitt, alla 3 kjedar
BRI portad topp
hårdare ventilfjädrar
titan reitainers
turbo kammar
280 grader insug 11mm lyft
290 grader avgas 11mm lyft
ARP pinnbultar till toppen
60mm dump (hemlagad)
Justerbar linjär bränsletrycksregulator
NGK BCP7ES stift
K&N luftfilter
BRI plenum i rostfritt
76mm. Polerade rostfria tryckrör.
3” system med simons dämpare
ppf hel alu laddluftkylare
45l. fuelcell
dubbla bosch 044 (500hks) och 1st 968 pumpar
Nuke fuelrail (dubbla inlopp)
M5 E34 kylare
Spal 382mm tryckande el fläkt
M20 svänghjul
3skicig tilton koppling
M20 lutning
E36 M3 växellåda.
övrigt:
Rondell 10x17" fälgar bak & 8,5 fram
E36 kuggstång (för mindre rattutslag) 1,5varv mindre + servo
Omp fällbara stolar
4-p bälten
Coilovers runtom.
5" varvräknare med shiftlight
ombyggt till 5-bult
535 medbringare
M535 diff med 3,07utv.
M5 drivaxlar
sviktståls axlar
308mm bromsar fram
halv bur
breddat ca 35-40 mm. bak
krängningsstag bak
upprätade hjulvinklar bak
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... mp;start=0
Bilen är inte inreggad i sverige, medföljer en e30 -87 som man kan flytta över allt till.
Bilen är uppstartad men inte mappad med dem nya spridarna.
Mail: ur_quattro13@hotmail.com
Tel: 0704-302010
Pris: 120.000:-
2,8 vev
Haltech E6x motorstyrning
Msd dis-4 tändslutsteg
3st msd dubbelspolar
Autronic laddtrycksstyrning
msd 1600cc spridare
78mm turbo
50mm. wastegate
4” rostfri downpipe
BRI grenrör i 43mm. rör & kröker
pyramid-ringat block
borrat 0,5mm
toppdeckat och honat
Smidda Wiseco turbo kolvar (8,0 i komp)
Total seal gapless övre kolvringar
smidda 135mm Eagle H-profil stakar
uppdateringskitt till oljepumpen
M3 ojlefilterhus
racekamkjedjekitt, alla 3 kjedar
BRI portad topp
hårdare ventilfjädrar
titan reitainers
turbo kammar
280 grader insug 11mm lyft
290 grader avgas 11mm lyft
ARP pinnbultar till toppen
60mm dump (hemlagad)
Justerbar linjär bränsletrycksregulator
NGK BCP7ES stift
K&N luftfilter
BRI plenum i rostfritt
76mm. Polerade rostfria tryckrör.
3” system med simons dämpare
ppf hel alu laddluftkylare
45l. fuelcell
dubbla bosch 044 (500hks) och 1st 968 pumpar
Nuke fuelrail (dubbla inlopp)
M5 E34 kylare
Spal 382mm tryckande el fläkt
M20 svänghjul
3skicig tilton koppling
M20 lutning
E36 M3 växellåda.
övrigt:
Rondell 10x17" fälgar bak & 8,5 fram
E36 kuggstång (för mindre rattutslag) 1,5varv mindre + servo
Omp fällbara stolar
4-p bälten
Coilovers runtom.
5" varvräknare med shiftlight
ombyggt till 5-bult
535 medbringare
M535 diff med 3,07utv.
M5 drivaxlar
sviktståls axlar
308mm bromsar fram
halv bur
breddat ca 35-40 mm. bak
krängningsstag bak
upprätade hjulvinklar bak
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... mp;start=0
Bilen är inte inreggad i sverige, medföljer en e30 -87 som man kan flytta över allt till.
Bilen är uppstartad men inte mappad med dem nya spridarna.
Mail: ur_quattro13@hotmail.com
Tel: 0704-302010
Pris: 120.000:-
Last edited by Junior_gbg on 28 May 2010, 15:45, edited 3 times in total.
Jäklar att man köpt bil redan...
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämen, mitt gamla bygge
Är ju "skottsäker" bakvagn, coliovers och större bromsar fram oxå om inte någon har plockat bort de. Och breddad bak.
Har du/ni bytt ut Autronic sprutet till Haltech?
En mappning på de där så är de ju en 1000hk E30 till i Sverige
mvh:Konny Åland
Är ju "skottsäker" bakvagn, coliovers och större bromsar fram oxå om inte någon har plockat bort de. Och breddad bak.
Har du/ni bytt ut Autronic sprutet till Haltech?
En mappning på de där så är de ju en 1000hk E30 till i Sverige
mvh:Konny Åland
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
-
- Posts: 7
- Joined: 26 Feb 2009, 19:39
Konny wrote:Nämen, mitt gamla bygge
Är ju "skottsäker" bakvagn, coliovers och större bromsar fram oxå om inte någon har plockat bort de. Och breddad bak.
Har du/ni bytt ut Autronic sprutet till Haltech?
En mappning på de där så är de ju en 1000hk E30 till i Sverige
mvh:Konny Åland
Allt är kvar, utan Autronic´et som jag tröttnade på
-
- Posts: 7
- Joined: 26 Feb 2009, 19:39
-
- Posts: 7
- Joined: 26 Feb 2009, 19:39
-
- Posts: 7
- Joined: 26 Feb 2009, 19:39