Jag mindes fel, det var inte vridmax utan höga varv..
Detta var en text som letat sig ut från motorlab vad jag förstått.
The Ethanol fuel E85 has different combustion characteristics resulting in more ignition timing advance at low RPM´s and less ignition advance at high RPM´s compared to gasoline. This is the result of the higher combustion rate of Ethanol and its less initial combustion rate. I.e. it’s harder to ignite but when it ignites it burns faster than gasoline. This is the single most error E85 converters do, advancing the timing to restore the torque and not put the ignition advance later when needed, thereby putting unnecessary stress to the piston by passing MBT.
palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?
Vart ju ett svep men okontrollerat laddtryck,vill minnas att det va vid 4500rpm sen kom misständningar.2år sen det här nu..
hade för mig de va på 1,5 hehe
Svårt o sia om laddtrycket,måste vart en hel del,kurvan pekade i stort sett rakt upp. Men som sagt ärtan släppte vid 4500rpm pgr misständningar.
Vill minnas att det va en switzer s200 med ungf samma mått som SC 58/62
ajfan vad tråkigt.. du har inga uppgifter på orginal m20b25? skulle vara kul se.
visst skiljer ju säkert massor beroende på hur långt dom gått samt skick men man får en hum om det (:
menar mera att en topppackning som kanske suttit från 90-talet är ingen hit, sedan projektgrabbarna brukar sätta i lite bättre grejer när det ändå är isär