Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
m_ellisson
Posts: 1296 Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:
Post
by m_ellisson » 08 May 2010, 09:29
dgyldmark wrote: Hade inte detta löst sig med r52 & r56? ivf, problemet kommer exakt 6000rpm och runt 1.3kilo . kilot och ner sjunger han ur.
Trodde det men den började reseta igen!
m_ellisson
Posts: 1296 Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:
Post
by m_ellisson » 08 May 2010, 11:39
xtiz wrote: Byt stift och ge den lite mer laddtid till spolen och kolla vad som händer. du kanske ligger på gränsen ?
Någon som provat NGK Iridium stift, kanske kan vara en lösning också om man ligger på gränsen?
Kostar ca 1500 kr för 6 st, dock dyrt om det inte skulle fungera!
http://www.ngk.se/templates/ngkPage.aspx?id=163
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 09 May 2010, 10:19
Jag har fått sådana problem när ecu varit för dåligt jordad. Jorda förslagsvis i motorblocket. Se till att tändsystemet är jordat på en annan punkt än ecu.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
m_ellisson
Posts: 1296 Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:
Post
by m_ellisson » 09 May 2010, 13:28
Fungerar nu..knackade ihop stiften till 0,4 mm!
dgyldmark
Post
by dgyldmark » 11 May 2010, 16:42
Vad var det piltan sa om kraftig gnista. Kan man köra utan elektrod UTAN misständningar är gnistan ok.
m_ellisson
Posts: 1296 Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:
Post
by m_ellisson » 11 May 2010, 19:31
xtiz wrote: Problemet är snarare framflyttat. Laddar du lite till så kommer de ifatt. Nya spolar som har lite ork hade suttit på sin plats. Jag anser att man ska kunna ha 1 mm gap utan problem annars är tändingen för klen.
Ja det gör det säkert funkar dock fint nu upp till 1,5 bar
dwell 2,5 ms
discharge 0,2 ms