nira på csb, startar svårt, HJÄLP
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Nu har jag bytt spridare till mindre (340cc) lågohm 3ohm,,, Valt in dom i nirat... Mätit bränsle tryck, ligger på 3,5bar vilket är ok... stallt Ve av och an men den finns inte tillstymelse till liv i motorn, svänger ur några stift... Inga täcken på förbränings försök... testat och köra på start och spruta i lite startgas, då puffar det iaf...
så tändning finns...
Men inte bränsle....
Får inga larm i nira om något gällande spridare... testat spridarna med 12v batteri och dom (klickar) allihopa....
I nira wizarden för spridare i första (valet för spridare) finns inte min spridare med, Där valde jag 1680cc serikopplade, då jag tyckte att det stämde bra med ohm och hur jag kopplat med i andra tabellen finns min spridare med 804 337cc...
Nån som ser nått jag missat eller något jag bör testa? Eller nån kanske har lust o komma på kaffe och starta cheva
så tändning finns...
Men inte bränsle....
Får inga larm i nira om något gällande spridare... testat spridarna med 12v batteri och dom (klickar) allihopa....
I nira wizarden för spridare i första (valet för spridare) finns inte min spridare med, Där valde jag 1680cc serikopplade, då jag tyckte att det stämde bra med ohm och hur jag kopplat med i andra tabellen finns min spridare med 804 337cc...
Nån som ser nått jag missat eller något jag bör testa? Eller nån kanske har lust o komma på kaffe och starta cheva
MVH Robin
inga framsteg i dag heller... testat att välja andra spridare i första valet i wizarden men inget hjälper
Testat att ställa på max i ve, start enrich,chock för att få ett livs tecken men icke...
rev av plenum,runner o lyfte fuelrailen, men jorå spridarna duschar på når jag vrider starten... Och tänder om jag sprutar i startgas så tändningen bör vara ok...
Kikar man på stiften när man nött en sväng på starten syns inga tecken på förbränningen:S men gnista finns...
:S Tipps???
Testat att ställa på max i ve, start enrich,chock för att få ett livs tecken men icke...
rev av plenum,runner o lyfte fuelrailen, men jorå spridarna duschar på når jag vrider starten... Och tänder om jag sprutar i startgas så tändningen bör vara ok...
Kikar man på stiften när man nött en sväng på starten syns inga tecken på förbränningen:S men gnista finns...
MVH Robin
Behöver inte Nira ett motstånd i serie med spridaren när du kör låg-ohmiga?Vesslan wrote:inga framsteg i dag heller... testat att välja andra spridare i första valet i wizarden men inget hjälper
En tanke bara, hoppas det löser sig.
Jag hade ett lustigt fenomen med triggern själv. Monterade den för nära triggerhjulet så Nirat funkade perfekt när jag körde på starten men så fort motorn startade och varvtalet ökade så tappade nira bort sig... Så nu sitter givaren 2mm från hjulet.
- Bmwandreas
- Moderator
ahaa... ska kika på det under dagen... antar att man hittar det om man söker under F? eller ska man in i advance? Har dock mätit på spridaran och dom har 12v?
Hittade även en parameter där det står (tror jag) injector current... Den ligger runt 4.5-5Ampere? och alarmet ska börja larma vid 3.5 men det gör ej? kan det ha nått i saken att göra???
Hittade även en parameter där det står (tror jag) injector current... Den ligger runt 4.5-5Ampere? och alarmet ska börja larma vid 3.5 men det gör ej? kan det ha nått i saken att göra???
MVH Robin
framgång... När man malt en stund på starten kom larmet om hög ström till spridarena upp... Satte då dit motstånds (kretsen) som finns att köpa till nira och började om... Då fick jag livs tecken och nu går motorn...
Nya problem uppkom ist... då man varvar på motorn så skjuter det o smäller(tänder i avgasröret?) Men enbart om man rappar till motorn... Smyger man upp gasen utan att insugstrycket ändras allt för mycker går det att varav på... Kan detta va nån inställning? som jag inte hittar?
Nya problem uppkom ist... då man varvar på motorn så skjuter det o smäller(tänder i avgasröret?) Men enbart om man rappar till motorn... Smyger man upp gasen utan att insugstrycket ändras allt för mycker går det att varav på... Kan detta va nån inställning? som jag inte hittar?
MVH Robin
Den är ju helt omappad så du kan nog inte räkna med att den ska svara på gasVesslan wrote:framgång... När man malt en stund på starten kom larmet om hög ström till spridarena upp... Satte då dit motstånds (kretsen) som finns att köpa till nira och började om... Då fick jag livs tecken och nu går motorn...

M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
dagen trassel då... Monterade en tomgångsmotor idag med baktanke att få vettigare och stabilare tomgång...
När ja börjat greja med datorn kan motorn gå bra en stund sen kan den stanna o va mycket svårt startad, går knappt att justera tomgångsvarven eller något... Motorn är en 2stift från en volvo...
Dock med enda slangen ut i fria luften.. Kan det ha nån inverkan? Har testat med både closeloop och openloop... Men få inte någon ordning på det hela...
Tipps Mottages
När ja börjat greja med datorn kan motorn gå bra en stund sen kan den stanna o va mycket svårt startad, går knappt att justera tomgångsvarven eller något... Motorn är en 2stift från en volvo...
Dock med enda slangen ut i fria luften.. Kan det ha nån inverkan? Har testat med både closeloop och openloop... Men få inte någon ordning på det hela...
Tipps Mottages

MVH Robin
-
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator