Blir så jävla trött!

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jag Heter Jimmy

Post by Jag Heter Jimmy »

Då får dom alltså inte köra för fort när dom ska till donken eller statoil/ok osv :)
J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
Sbuddz

Post by Sbuddz »

Jag Heter Jimmy wrote:Då får dom alltså inte köra för fort när dom ska till donken eller statoil/ok osv :)

Går nog under regel nummer 3: Trängande fall

:lol:
Jesus is coming.................LOOK BUSY!!! :)
+46 705702945 för den som vill nå mig på telefon.
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Hemsö danne

Post by Hemsö danne »

Ang det här med blåljus har jag själv reagerat på det en gång på motorvägen när dom susade förbi i full fart utan dom påslagen,så jag vare tvungen att fråga en konstapel vid ett annat tillfälle och tydligen behövs inte blåljus alla gånger,det är juh bara till för att varna andra traffikanter "här kommer vi håll er undan" på realtivt trafikfri motorväg kanske dom bedömer att det inte behövs då..

Jag har själv tappat körkortet för en tid sedan och fick sitta i rättegång med polis som vittnat emot mig,hon LJÖG under ed! hon hittade på saker som inte ens var i närheten av sanna och gjorde ALLT för att sätta dit mig,visst hade jag gjort fel och skulle få mitt straff men jag hade klarat mig undan om hon hade gett fan i att ljuga! Minns hennes namn som mitt eget och efter det har jag verkligen börjat tvivla på polisens arbete,absolut ingen är väl perfekt men ska man jobba som polis kan man fanimig inte bete sig som man känner själv,finns väl lagar att följa för dom oxå!

Samma sak med fyllecell har jag blivit orättvist behandlad mer än en gång men man kan inte göra ett endaste skit mot dom där jävla maktmissbrukarna!
Daniel Lindén 0738107803
Trance_boy@hotmail.com
mcdonaldsmannen

Post by mcdonaldsmannen »

e30baur

Post by e30baur »

ACAB
Mekonomen Nytorpsvägen

Lezan Salih
södervägen 50
18364 TÄBY
airs

Post by airs »

e30baur wrote:ACAB

Nääääee, nu var hela det halv-seriösa med den här tråden helt förstört och förd till icke byxmyndigas nivå.

Ha mobilen alltid redo så ni kan spela in alla "möten" med poliser, möter ni en dag någon riktigt otrevlig maktälskare och ni har ert samtal inspelat så är det ju en bra backup.
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
B10Alpina

Post by B10Alpina »

Polis är inget yrke, det är en psykisk sjukdom!
//Micke
0706-591377
Norrköping

http://www.garaget.org/?car=51730
Magnaten

Post by Magnaten »

shit va outlaw är :lol:
wikström

Post by wikström »

Hade en spännande första färd med min m3e30 då jag mötte en piketbuss när jag kom över ett krön, tror jag körde 100 ungefär och det var 70 väg, såg bromsljusen lysaupp den härliga naturen sent på kvällen mitt ute i skogen (öster deje) Det är större sannolikhet att man blir på sprungen av en älg än att möta en polis om man säger så.
Hur som,,, pulsen sticker iväg och polisen vänder och stannar mig på en busshålls plats, jag hissar ner rutan och inleder det långa samtalet. Till historien hör att jag är på väg hem med bilen då jag precis köpt den så den står inte i mitt namn, är inte på ställd eller försäkrad då det var ngt strul med vv's hemsida, ingen nummerplåt fram. polisen börjar räkna upp vad detta kalas skulle kosta och jag försöker spela dum och förklara min situation, efter ett par minuter kommer polisen till baka då han antagligen har pratat med de andra 3 poliserna som gått runt och tittat på bilen undertiden som vi pratade böter, han hade nu ett helt annat tonfall och frågade om bilen gick bra. mjaee det gör den nog har ju precis köpt den så jag har inte riktigt provat den än svarade jag, där på frågade han hur långt jag hade hem och jag svarade 5 mil, han så då okey vi ska vara snälla idag du får 30 minuter på dig att ta dig hem. " Å du anledningen te att vi stoppa dig va nummerplåten TÄNK på dä nästa gång"

jag sitter där och är helt stumm, fortfarande med ett riktigt jobbigt problem. Hur fan ska jag göra nu? vet att bilen inte staratar genom att bara vrida på nyckeln om man säger så... trodde när jag köpte den att startmotorn var dålig men det visade sig senare vara ett ur kasst batteri. för att starta bilen måste jag alltså slå på tändningen, öppna huven ta med lilla mejseln och kortsluta starten, det är nu ganska mörkt ute och piketen står bakom. Jobbigt läge va? :roll: efter 5 minuter tröttnade dom och åkte iväg som tur va.

Alla poliser är inte paragrafryttare, somliga kan vara mänskliga dock är det på tok för få av denna sort
Christian.N

Post by Christian.N »

Jag blev stoppad i min E30 jag hade förut. Hade varit på race i Sthlm men blev stoppad precis när jag rullade in i Bålsta där jag bodde (ca 5 mil utanför sthlm) Kolsvart bil med vit bur, utblås på sidan. Oskattad, obes, o försäkrad. a hela baletten.

Polisen frågar lite om bilen och sen vart jag är på väg. Blev stannad så pass nära så jag kunde peka längre fram att jag bara skulle dit och att jag precis bytt garaget så därför tänkte jag köra hem bilen mitt i natten när det är som minst med folk ute..

Då förslog polisen att vi skulle köra sten, sax, påse om jag skulle få åka eller få böter....

Jag vann med påse över sten så han sa go kväll sen åkte dom igen :) Finns sköna poliser också. Dock så är dom flesta man stött på riktiga stolpskott!!! Men blir väl så när dom inte får göra ett skit utan att hamna i utredningar och media. Dom slutar bry sig till slut och koncentrerar sig på vanliga svenssons istället...

Bara mina egna tankar....

Mvh
Enköping, 073-3104393
Rasmmmmus

Post by Rasmmmmus »

Christian.N wrote:Jag blev stoppad i min E30 jag hade förut. Hade varit på race i Sthlm men blev stoppad precis när jag rullade in i Bålsta där jag bodde (ca 5 mil utanför sthlm) Kolsvart bil med vit bur, utblås på sidan. Oskattad, obes, o försäkrad. a hela baletten.

Polisen frågar lite om bilen och sen vart jag är på väg. Blev stannad så pass nära så jag kunde peka längre fram att jag bara skulle dit och att jag precis bytt garaget så därför tänkte jag köra hem bilen mitt i natten när det är som minst med folk ute..

Då förslog polisen att vi skulle köra sten, sax, påse om jag skulle få åka eller få böter....

Jag vann med påse över sten så han sa go kväll sen åkte dom igen :) Finns sköna poliser också. Dock så är dom flesta man stött på riktiga stolpskott!!! Men blir väl så när dom inte får göra ett skit utan att hamna i utredningar och media. Dom slutar bry sig till slut och koncentrerar sig på vanliga svenssons istället...

Mvh

Vinna eller försvinna ;)
Rasmmmmus

Post by Rasmmmmus »

Christian.N wrote:Jag blev stoppad i min E30 jag hade förut. Hade varit på race i Sthlm men blev stoppad precis när jag rullade in i Bålsta där jag bodde (ca 5 mil utanför sthlm) Kolsvart bil med vit bur, utblås på sidan. Oskattad, obes, o försäkrad. a hela baletten.

Mvh

Vinna eller försvinna ;)
Post Reply