Crilles 328 "Familjeturken"Säljes/bytes"?

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

M3Crille

Post by M3Crille »

M5 3,8 spridare kom me posten idag! Köptes av "Lauge" här på forumet.. Ser minst lika fina ut som beskrivet skick! :D

Som en liten "tröst" o få bort lite prestandasug i väntan på familjeturken ska bli klar så blev d o smiska lite Porsche Cayman S idag.. :D Trevliga o schyssta kunder man har på firman! 8)
070-201 85 62
M3Crille

Post by M3Crille »

Då bredbandsbolaget bara strular o strular så har vi ff inget bredband hemma... :( Får leta upp kabelsvinet till mobilen o slänga upp lite bilder från jobbdatorn nån dag ist!

Nu e oljereturen oxå fixad o på plats iaf! :D Hoppas resten av prylarna trillar in idag eller i början på nästa vecka!
070-201 85 62
Grefven

Post by Grefven »

Tog du bort tråget med motorn i bilen ? Vad fick isf demonteras?
M3Crille

Post by M3Crille »

Som Andreas säger så har ja inte monterat extratråget me returen på bilen än utan mena att själva extratråget i sig va fixat o fått returen monterad :) Annars e proceduren som Andreas beskrev.. :)
070-201 85 62
Grefven

Post by Grefven »

jag ska ju av med låda för att byta koppling så det går nog att trixa bort genom att lyfta motorn lite extra bara. gissningsvis iaf.
M3Crille

Post by M3Crille »

Grefven wrote:jag ska ju av med låda för att byta koppling så det går nog att trixa bort genom att lyfta motorn lite extra bara. gissningsvis iaf.
Jaa skönt om d funkar!! Annars e d bara o fortsätta riva för o komma åt.. :wink:
070-201 85 62
Grefven

Post by Grefven »

japp. eller blir man lack och gör specialaren =)
Grefven

Post by Grefven »

Kan ju lyfta motorn en meter om lådan inte är där ;-)

Men det löser sig såklart.
Grefven

Post by Grefven »

Kan ju lyfta motorn en meter om lådan inte är där ;-)

Men det löser sig såklart.
ippe

Post by ippe »

Jag var tvungen att loss framvagsnbalken och hissa motorn det som gick för att få bort tråget på plats
M3Crille

Post by M3Crille »

Har kommit fram till att inte montera allt nu utan ist vänta tills kärran kommer in i bes period i juli - bes den o sen slänga på allt ist! Trist o vänta men o andra sidan behöver man inte bry sig om bes på 1,5 år nästan ist för o behöva riva av d innan vintern o bes för o sen skruva på d igen mitt i vintern.. Trist men bäst o låta hjärnan styra känner ja.. :lol:

Kommer hända grejor fram tills juli ändå så kommer mer uppdateringar snart... 8)
070-201 85 62
M3Crille

Post by M3Crille »

Förhoppningsvis ska d bli en del gjort på kärran i veckan om d inte överhopar sig me jobb på firman.... I väntan på att montera turbokittet så blir d lite annat meck som ska medverka till en trevligare framfart sen... :)

Det som e tänkt o fixa är:

Montera X-brace

Image

Sportbromsskivor inkl belägg fram/bak, stålspunnet runtom, Agip racebromsvätska plus H&R Cupkit :D

Image

Efter detta e monterat blir d givetvis en hjulinställning (behändigt o ha på firman ;) ) Kan nog bli en del annat pillande me den oxå om tid finnes.... Dessvärre en rätt stor bristvara som alltid :(
070-201 85 62
Grefven

Post by Grefven »

lyxbromsar. jag blir avis!
M3Crille

Post by M3Crille »

Grefven wrote:lyxbromsar. jag blir avis!
Lyx o lyx.. :wink: E ju inga värstingar direkt men bör nypa till bättre än original iaf när hela kittet e monterat! :D Sålda iväg mina Brembo 4-kolvsok då ja fick bra bud på dom men detta ska nog oxå få stopp på familjeturken :P
070-201 85 62
Post Reply