Som har bytesintervall på 25 timmar. KTM rullar 150 timmar på org ventiler.
Skoglund...
Varför gör du ett sådant här inlägg när du själv inte åker hoj på gatan, Så vitt jag vet har du aldrig kört så långt att det rasat.
haha..
Du bara snackar du Dan. Jag har kört ras 2ggr på min förra Husaberg. Körde ras på min Ktm 450 06:a 47 timmar.
Ang ventilerna så är det Honda som rekomenderar 25timmar.
Behöver för helvete inte åka på gata för att köra på 2 hjul.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Som har bytesintervall på 25 timmar. KTM rullar 150 timmar på org ventiler.
Skoglund...
Varför gör du ett sådant här inlägg när du själv inte åker hoj på gatan, Så vitt jag vet har du aldrig kört så långt att det rasat.
haha..
Du bara snackar du Dan. Jag har kört ras 2ggr på min förra Husaberg. Körde ras på min Ktm 450 06:a 47 timmar. Ang ventilerna så är det Honda som rekomenderar 25timmar.
Behöver för helvete inte åka på gata för att köra på 2 hjul.
"Bara snackar" ? -Har du varit med om någon gång jag inte har backat upp med egna erfarenheter? Har du någon gång sätt mig svara här inne utan att provat det själv?. Hur många gånger har du inte frågat mig om hur saker fungerar tips etc va.
"Så vitt jag vet har du aldrig kört så långt att det rasat" Du har aldrig nämt att du rasat på 8 år som jag kännt dig. Inte heller då jag åkte husa nämde du något hade / haft en sådan.
Det som näms i Honda manualen vilket jag har framför mig är kontroll av ventilspel var 15h OM man kör den aktivt.
130h i min närvaro, enligt förra ägaren 50h till. Har fungerat för mig.
Titan ventiler sitter i hondan original. Ringt runt till 2 ktm åkare ikväll för att försäkra mig om min rätt. De har titanventiler.
Jo det stämmer att KTM har titanventiler.
Jo,hade en Husa 350 2008. 2 ras på 30 timmar. Kostade så in i helvete.. Keva i Hässleholm tyckte jag skulle sälja husan.
Gjorde de i aug 2008, åkte ner till Jonte i lund och köpte en KTM. Körde 2 timmar sen rasade skiten. Den hade gått 47 timmar. Men detta fick Jonte stå för.
Och nu har jag kört 26 timmar utan ett ända problem. Känner en mekare på Classonsi Bromölla. Han bara suckar när man nämner ventiler och Honda cross maskiner. Lika så Yamaha. Oves motor har haft sjukt mkt ventilras när det gäller Yamaha. Men varför har dom sånna problem när det gäller deras ventiler??
Jag är glad Dan för din insats på mina frågor. =)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
de är väll inte så jäkla vanligt me ventilras på yamaha? ja har inte haft problem.har ett par polare som kört yama länge å dom har aldrig haft problem me ventiler.
* Aluplåt, plåt och lite stål.
* Helbur till Volvon
* M30B35
* Lite verktyg samt en bordsslip
* Lite färg och sandpapper, svetsrullar och sånt
* Hjullager, bärarm mm till brukisen..
Usch har gått cash nu, tur att tjejen är bortrest haha