Bullens M3 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Grefven wrote:Nä. Bara de i 242 tråden.
Det va inget att se som vanligt. Resan dit, hem och besöket hos mattsson va helt klart det bästa... Som vanligt säger alla samma sak varje år. "nästa år kan vi ju skita i detta"
Haha. =)
Hörde att de var mkt folk där uppe. hehe..
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
det var sjukt mycket folk där uppe ja. hörde utav några bakom i rull trppan som sa att det skulle varit 25tusen där i fredes. men inget som jag kan styrka då jag enbart hörde utav några som sagt.
men ändå trevligt strosa runt att kolla på lite fräna bilar och blir ju kul dra iväg några polare så över dagen.
men ändå trevligt strosa runt att kolla på lite fräna bilar och blir ju kul dra iväg några polare så över dagen.
någon kan väl lägga ett bud på motorn som den är eller bilen som den är eller båda? det är väldigt fina grejor. räknade lite på vad det är för pengar för att bygga en bil som denna. bara för jag tror inte det framgått hur påkostat det är.
om jag bara kryssa de i webshopen de delar jag hittade där. några tog jag en motsvarande bara för att priset stämde med det jag gett så det kanske står fel artikel i texten men jag klickade så bara för att priset var det rätta.
1 x Avgasbandage 25mm svart
1 x Avgasbandage 50mm svart
1 x E30 M3 325x25mm
1 x Aeromotive Eliminator
1 x Aeromotive filter efter pump
1 x Bränsletrycksmätare 1/8"
1 x Nuke performance regulator
1 x 45 liters fuelcell
1 x Fuelrail M10/S14
4 x 1680 cc spridare lågohm
1 x AN10 rak koppling fuelrail
1 x AN8 banjokoppling
1 x Nuke trippelkors
1 x Svikstålsaxlar E30 special
2 x M5 drivknut
1 x Tilton hydrauliskt urtrampningslager
1 x PPF 50mm dumpventil blå/polerad
1 x 382mm sugande
1 x S14 turbogrenrör.
1 x LC-1 G3 kit
1 x Intercooler
1 x Kylarlock + hals aluminium
1 x Griffin kylare
1 x 200x280x40 mm oljekylare.
1 x BMC dubbelkon 130 mm anslutning
1 x ARP topplock pinnbultsats S14
1 x S14 turbo
1 x M50 Z2
1 x M3 3.2 kedjesträckare
1 x Ramlager M30/S38
1 x M10/S14 oljepump
1 x Vattenpump S38
1 x Pyramidpackning S14 95.00 borr
1 x Supertech S14 raceventilsats turbomotor
4 x 144mm
1 x M10/S14 stödgördelkit (ARP)
1 x S14 ventilfjäderkit
16 x Retainer S50/S14/S38
1 x SC5857 Billet BB
1 x Nuke Performance vacuumstation
1 x Coiloversats bak E-30
1 x Ställbara dämpare fram E30
1 x Camber/toe justeringskit.
1 x Nuke bussningskit E30
1 x PPF 60mm wastegate
144450Kr
det är lite grejor som fanns i shoppen.
då har´jag inte räknat med ett vipec med givare och tändspolar osv. det är väl 18000:- totalt. inte heller ett rostfritt 3,5" avgas med feritta ljuddämpare och v-bandklämmor för 10000:- och en 3-skivig sachs för 18000:-, en tremec för 30000:- en m5 lamelldiff 5000:-. kardan 5000:- autometermätare för 6000:-, fram och bakljus för 7000:-, weichers bur 8000:- (?), cobra stolar 8000:- momo ratt 1800:- nav+snapoff 1500:-, plenum 10000:-
bara det är ytterligare 128300:-
alltså 272750:- bara i delar än så länge i denna sammanställningen
fälgarna kostar 40000:- nya. lack av bilen bör väl värderas till 20000:- iaf.
då är vi uppe i 332750:- på delar jag kommer på nu när jag ligger i sängen med laptopen på buken och summerar lite snabbt.
sen tillkommer ju en evovev och ett evoblock för 40000:- i dagsläget med fräsning av pyramidspår mm. likaså kostar en portning som jag har på toppen och sätesjobb över 20000:-
nu är det uppe i 382750:- i delar och portningsjobb, lackjobb, maskinbearbetning mm.
räknar man sen med inköpet av en fin original m3 e30... kan man säga 150k för en m3 i gott skick?
då är det grejor för 532750:- jag räknat upp om man ska gå och bygga sig en lika dan m3
jag har inte räknat med alla tryckrör. lackering på maskin, inte någon tillverkning av något som exempelvis spacers, adapter till lådan, slavcylinder, triggerhjul, silikonslangar, VAC motorsport remskivor, nya kamkedjor, mappning, stereo, kardanring, stålomspunna bromsslangar, bussningar i framvagn, evo3 skärmarna, evo vingen med DTM läppen, evolution fronten, nya fräscha plastdetaljer överallt, emblem, osv osv osv. och inga arbetskostnader förutom i lack och bearbetning som jag bakat in i block, portning och lack.
jag hoppas att någon intressent kan ha nytta av denna info och förstå varför jag anser att denna är värd mer än en 325 med m20 med kina stakar, zf låda, sinterlamel, uppspänd e30 diff osv.
det är mycket bil man får för pengarna jag tänker släppa denna för. jag begärde 350 för en fullt fungerande. sen sänkte jag 70000:- till 280k när jag inte visste felet. och nu är felet känt och det är 2 ventiler 600:- , riktplaning av top eftersom den varit av 500:- , en verdistake för 2300:- och omslipning av vev som kostar max 5000:-
alltså för 8400:- + toppackning, lager så är det åtgärdat. och jag har sänkt priset med 70000:- av den anledningen. är inte det bra nog så kan jag justera priset lite till om rätt köpare kommer och gör en oerhört snabb och smidig affär.
jag kommer att sätta ihop bilen så smått. men vill någon handla redan nu så hör av er. för den säljs inte för dessa kaffepengar när den rullar igen.
rätt köpare är välkommen att höra av sig på mail, pm. eller på 0708767133
om jag bara kryssa de i webshopen de delar jag hittade där. några tog jag en motsvarande bara för att priset stämde med det jag gett så det kanske står fel artikel i texten men jag klickade så bara för att priset var det rätta.
1 x Avgasbandage 25mm svart
1 x Avgasbandage 50mm svart
1 x E30 M3 325x25mm
1 x Aeromotive Eliminator
1 x Aeromotive filter efter pump
1 x Bränsletrycksmätare 1/8"
1 x Nuke performance regulator
1 x 45 liters fuelcell
1 x Fuelrail M10/S14
4 x 1680 cc spridare lågohm
1 x AN10 rak koppling fuelrail
1 x AN8 banjokoppling
1 x Nuke trippelkors
1 x Svikstålsaxlar E30 special
2 x M5 drivknut
1 x Tilton hydrauliskt urtrampningslager
1 x PPF 50mm dumpventil blå/polerad
1 x 382mm sugande
1 x S14 turbogrenrör.
1 x LC-1 G3 kit
1 x Intercooler
1 x Kylarlock + hals aluminium
1 x Griffin kylare
1 x 200x280x40 mm oljekylare.
1 x BMC dubbelkon 130 mm anslutning
1 x ARP topplock pinnbultsats S14
1 x S14 turbo
1 x M50 Z2
1 x M3 3.2 kedjesträckare
1 x Ramlager M30/S38
1 x M10/S14 oljepump
1 x Vattenpump S38
1 x Pyramidpackning S14 95.00 borr
1 x Supertech S14 raceventilsats turbomotor
4 x 144mm
1 x M10/S14 stödgördelkit (ARP)
1 x S14 ventilfjäderkit
16 x Retainer S50/S14/S38
1 x SC5857 Billet BB
1 x Nuke Performance vacuumstation
1 x Coiloversats bak E-30
1 x Ställbara dämpare fram E30
1 x Camber/toe justeringskit.
1 x Nuke bussningskit E30
1 x PPF 60mm wastegate
144450Kr
det är lite grejor som fanns i shoppen.
då har´jag inte räknat med ett vipec med givare och tändspolar osv. det är väl 18000:- totalt. inte heller ett rostfritt 3,5" avgas med feritta ljuddämpare och v-bandklämmor för 10000:- och en 3-skivig sachs för 18000:-, en tremec för 30000:- en m5 lamelldiff 5000:-. kardan 5000:- autometermätare för 6000:-, fram och bakljus för 7000:-, weichers bur 8000:- (?), cobra stolar 8000:- momo ratt 1800:- nav+snapoff 1500:-, plenum 10000:-
bara det är ytterligare 128300:-
alltså 272750:- bara i delar än så länge i denna sammanställningen
fälgarna kostar 40000:- nya. lack av bilen bör väl värderas till 20000:- iaf.
då är vi uppe i 332750:- på delar jag kommer på nu när jag ligger i sängen med laptopen på buken och summerar lite snabbt.
sen tillkommer ju en evovev och ett evoblock för 40000:- i dagsläget med fräsning av pyramidspår mm. likaså kostar en portning som jag har på toppen och sätesjobb över 20000:-
nu är det uppe i 382750:- i delar och portningsjobb, lackjobb, maskinbearbetning mm.
räknar man sen med inköpet av en fin original m3 e30... kan man säga 150k för en m3 i gott skick?
då är det grejor för 532750:- jag räknat upp om man ska gå och bygga sig en lika dan m3
jag har inte räknat med alla tryckrör. lackering på maskin, inte någon tillverkning av något som exempelvis spacers, adapter till lådan, slavcylinder, triggerhjul, silikonslangar, VAC motorsport remskivor, nya kamkedjor, mappning, stereo, kardanring, stålomspunna bromsslangar, bussningar i framvagn, evo3 skärmarna, evo vingen med DTM läppen, evolution fronten, nya fräscha plastdetaljer överallt, emblem, osv osv osv. och inga arbetskostnader förutom i lack och bearbetning som jag bakat in i block, portning och lack.
jag hoppas att någon intressent kan ha nytta av denna info och förstå varför jag anser att denna är värd mer än en 325 med m20 med kina stakar, zf låda, sinterlamel, uppspänd e30 diff osv.
det är mycket bil man får för pengarna jag tänker släppa denna för. jag begärde 350 för en fullt fungerande. sen sänkte jag 70000:- till 280k när jag inte visste felet. och nu är felet känt och det är 2 ventiler 600:- , riktplaning av top eftersom den varit av 500:- , en verdistake för 2300:- och omslipning av vev som kostar max 5000:-
alltså för 8400:- + toppackning, lager så är det åtgärdat. och jag har sänkt priset med 70000:- av den anledningen. är inte det bra nog så kan jag justera priset lite till om rätt köpare kommer och gör en oerhört snabb och smidig affär.
jag kommer att sätta ihop bilen så smått. men vill någon handla redan nu så hör av er. för den säljs inte för dessa kaffepengar när den rullar igen.
rätt köpare är välkommen att höra av sig på mail, pm. eller på 0708767133
det är ju inget skit bygge direkt!! fan vad den är påkostad !!
Grefven wrote:någon kan väl lägga ett bud på motorn som den är eller bilen som den är eller båda? det är väldigt fina grejor. räknade lite på vad det är för pengar för att bygga en bil som denna. bara för jag tror inte det framgått hur påkostat det är.
om jag bara kryssa de i webshopen de delar jag hittade där. några tog jag en motsvarande bara för att priset stämde med det jag gett så det kanske står fel artikel i texten men jag klickade så bara för att priset var det rätta.
1 x Avgasbandage 25mm svart
1 x Avgasbandage 50mm svart
1 x E30 M3 325x25mm
1 x Aeromotive Eliminator
1 x Aeromotive filter efter pump
1 x Bränsletrycksmätare 1/8"
1 x Nuke performance regulator
1 x 45 liters fuelcell
1 x Fuelrail M10/S14
4 x 1680 cc spridare lågohm
1 x AN10 rak koppling fuelrail
1 x AN8 banjokoppling
1 x Nuke trippelkors
1 x Svikstålsaxlar E30 special
2 x M5 drivknut
1 x Tilton hydrauliskt urtrampningslager
1 x PPF 50mm dumpventil blå/polerad
1 x 382mm sugande
1 x S14 turbogrenrör.
1 x LC-1 G3 kit
1 x Intercooler
1 x Kylarlock + hals aluminium
1 x Griffin kylare
1 x 200x280x40 mm oljekylare.
1 x BMC dubbelkon 130 mm anslutning
1 x ARP topplock pinnbultsats S14
1 x S14 turbo
1 x M50 Z2
1 x M3 3.2 kedjesträckare
1 x Ramlager M30/S38
1 x M10/S14 oljepump
1 x Vattenpump S38
1 x Pyramidpackning S14 95.00 borr
1 x Supertech S14 raceventilsats turbomotor
4 x 144mm
1 x M10/S14 stödgördelkit (ARP)
1 x S14 ventilfjäderkit
16 x Retainer S50/S14/S38
1 x SC5857 Billet BB
1 x Nuke Performance vacuumstation
1 x Coiloversats bak E-30
1 x Ställbara dämpare fram E30
1 x Camber/toe justeringskit.
1 x Nuke bussningskit E30
1 x PPF 60mm wastegate
144450Kr
det är lite grejor som fanns i shoppen.
då har´jag inte räknat med ett vipec med givare och tändspolar osv. det är väl 18000:- totalt. inte heller ett rostfritt 3,5" avgas med feritta ljuddämpare och v-bandklämmor för 10000:- och en 3-skivig sachs för 18000:-, en tremec för 30000:- en m5 lamelldiff 5000:-. kardan 5000:- autometermätare för 6000:-, fram och bakljus för 7000:-, weichers bur 8000:- (?), cobra stolar 8000:- momo ratt 1800:- nav+snapoff 1500:-, plenum 10000:-
bara det är ytterligare 128300:-
alltså 272750:- bara i delar än så länge i denna sammanställningen
fälgarna kostar 40000:- nya. lack av bilen bör väl värderas till 20000:- iaf.
då är vi uppe i 332750:- på delar jag kommer på nu när jag ligger i sängen med laptopen på buken och summerar lite snabbt.
sen tillkommer ju en evovev och ett evoblock för 40000:- i dagsläget med fräsning av pyramidspår mm. likaså kostar en portning som jag har på toppen och sätesjobb över 20000:-
nu är det uppe i 382750:- i delar och portningsjobb, lackjobb, maskinbearbetning mm.
räknar man sen med inköpet av en fin original m3 e30... kan man säga 150k för en m3 i gott skick?
då är det grejor för 532750:- jag räknat upp om man ska gå och bygga sig en lika dan m3
jag har inte räknat med alla tryckrör. lackering på maskin, inte någon tillverkning av något som exempelvis spacers, adapter till lådan, slavcylinder, triggerhjul, silikonslangar, VAC motorsport remskivor, nya kamkedjor, mappning, stereo, kardanring, stålomspunna bromsslangar, bussningar i framvagn, evo3 skärmarna, evo vingen med DTM läppen, evolution fronten, nya fräscha plastdetaljer överallt, emblem, osv osv osv. och inga arbetskostnader förutom i lack och bearbetning som jag bakat in i block, portning och lack.
jag hoppas att någon intressent kan ha nytta av denna info och förstå varför jag anser att denna är värd mer än en 325 med m20 med kina stakar, zf låda, sinterlamel, uppspänd e30 diff osv.
det är mycket bil man får för pengarna jag tänker släppa denna för. jag begärde 350 för en fullt fungerande. sen sänkte jag 70000:- till 280k när jag inte visste felet. och nu är felet känt och det är 2 ventiler 600:- , riktplaning av top eftersom den varit av 500:- , en verdistake för 2300:- och omslipning av vev som kostar max 5000:-
alltså för 8400:- + toppackning, lager så är det åtgärdat. och jag har sänkt priset med 70000:- av den anledningen. är inte det bra nog så kan jag justera priset lite till om rätt köpare kommer och gör en oerhört snabb och smidig affär.
jag kommer att sätta ihop bilen så smått. men vill någon handla redan nu så hör av er. för den säljs inte för dessa kaffepengar när den rullar igen.
rätt köpare är välkommen att höra av sig på mail, pm. eller på 0708767133