dre racing@ wrote:Jag kapade mina axlar og svetsade i hop dom i svarven så dom blev raka. Undrar hur länge det kan hålla... en kvart?
Jag testade samma sak som du gjorde, svarvade spetsar i varsin sida av axlarna och svetsade ihop dom med en hylsa över.
Axlarna gick av när jag gjorde ett drag på 2:ans växel. Inte lönt att hålla på och korta axlar om man har lite effekt.
Men värt ett förök var det ju =)
Hva har dere gjort når dere har borret om til 4x100 boltsirkel på E28 M535 yttre medbringere / spindel?
Det er jo forsterkning der org boltene sitter, og synes det ser ut til å være alt for lite gods til å skru hjulboltene i når man bygger om til 4 bolt..?
Har sveiset på baksiden for så å skulle borre opp nye bolthull, men det er jo ikke håp om å klare å borre opp
Har også prøvd med spesial svetspinner for stöpgods, men det og sket seg
Så nå skal medbringeren / spindel varmes til 750 grader i 24 timer, så får vi håpe karboniseringen slipper
Pinbolter er ikke ett alternativ for meg da jeg vil ha både 4/100 og 5/120 boltsirkel..
njaaa.. har blitt 0,25mm kast (snett) i skiten, om det var der før varming vet jeg ikke, men uansett hur vi svarvar så blir det snett
svarvar/dreier ned skiten til 0,01mm tolerans, men når vi presser inn huben så og roterer så er det like snett.. opp i svarven igjen, og da måler vi samme 0,25mm kast igjen så nå blir det vel å svarve ned "lagerbanen" og lage hylse for å nullstille hele huben..
På den ene siden ble det perfekt på første forsøk
Hadde jeg visst at det skulle bli så j*** knot med å bygge om til 4bolt så hadde det blitt ett stort felg-salg og 5-bolt på en gang
Er vel noen andre som har bygget om til 4-bolt? Hva har dere gjort?
Har du satt i akselen og dratt til mutteren på akselen?
Om du ikke gjør dette så vil ikke hjullageret presses sammen slik det er når alt er montert.
Jeg trodde jeg hadde slakke i helt ny hjullagre inntil jeg satt i akselen og dro til den mutteren. Da ble de to lagerbanene i hjullageret dratt sammen og alt ble perfekt.
Silverboy wrote:njaaa.. har blitt 0,25mm kast (snett) i skiten, om det var der før varming vet jeg ikke, men uansett hur vi svarvar så blir det snett svarvar/dreier ned skiten til 0,01mm tolerans, men når vi presser inn huben så og roterer så er det like snett.. opp i svarven igjen, og da måler vi samme 0,25mm kast igjen så nå blir det vel å svarve ned "lagerbanen" og lage hylse for å nullstille hele huben.. På den ene siden ble det perfekt på første forsøk
Hadde jeg visst at det skulle bli så j*** knot med å bygge om til 4bolt så hadde det blitt ett stort felg-salg og 5-bolt på en gang
Er vel noen andre som har bygget om til 4-bolt? Hva har dere gjort?
At en spindel fra 86 har fått seg en kakk oppigjennom livet er kanskje ikke så rart, men får håpe vi klarer å "nullstille" det igjen..
Kryr jo ikke av slike biter...
Når dere har flyttet fjærfestet, har dere flyttet både oppe og nede, eller kun nede? Har flyttet "kuken" nede 1cm nå, men bør jeg flytte den øvre også?
Av alle dere som har bygget bakvagn på dette koncept, så må vel EN av dere huske om det holdt å flytte fjærfestet nede på bärarmen, eller om man må flytte den på karossen også?
Oki, prøvde å måle meg fram litt, og ved full nedfjæring så er knuten ca like langt unna den nederste og øverste fjærtallerken, så det er jo iofs like mye behov å flytte oppe som nede om man "bottnar".. Kan jo iofs ha litt å si hvordan fjærer man bruker.
jeg flyttet den nedre ca 3 cm så jeg trudde det var nok, men jaggu måtte jeg flytte det øvre litt også... gikk så vidt borti boltene til knuta, men jeg har mye senk da.
dre racing@ wrote:jeg flyttet den nedre ca 3 cm så jeg trudde det var nok, men jaggu måtte jeg flytte det øvre litt også... gikk så vidt borti boltene til knuta, men jeg har mye senk da.
det gjør det hos meg og, har slipet bort litt på boltene til drivknutene så det tar borti såvidt noen ganger nå.
tänkte bara fråga, dom som åker med m5 diff, hur blir det med hastighetssignalen då? blir den rätt eller fel
tänkte åka med e30ns mätarhus en säsong iaf, sen blir det autometer mätare är det tänkt, men funkar inte hastighetsmätaren som den ska så blir det autometer mätare direkt
Dajb wrote:tänkte bara fråga, dom som åker med m5 diff, hur blir det med hastighetssignalen då? blir den rätt eller fel
tänkte åka med e30ns mätarhus en säsong iaf, sen blir det autometer mätare är det tänkt, men funkar inte hastighetsmätaren som den ska så blir det autometer mätare direkt