Bullens M3 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
Grefven

Post by Grefven »

den ska ihop igen och i bilen. blir annan staklängd när jag ändå ska byta stakar. sen ska jag åka blyfritt då jag utvecklat en viss allergi mot e85. det är hög oktan till lågt pris, men annars ser jag bara nackdelar.

har således 4st 1680cc spridare att sälja. och 3 verdistakar om någon vill köpa det =)
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

Grefven wrote:den ska ihop igen och i bilen. blir annan staklängd när jag ändå ska byta stakar. sen ska jag åka blyfritt då jag utvecklat en viss allergi mot e85. det är hög oktan till lågt pris, men annars ser jag bara nackdelar.

har således 4st 1680cc spridare att sälja. och 3 verdistakar om någon vill köpa det =)


Håller med, Jag vill gärna tanka BF95, och med den motorn jag ska byggga på så blir det max 500hk med 8.0:1 i komp, över det så blir det spikningar. Men 500 är INTE lite effekt det är skitmycket för gata.. Kan ju sänka kompet iofs, men vill inte ha en lågkompad motor.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Post by E30Anders »

Tror att du ska gå ner ganska lågt i komp om du ska åka BF och samtidigt få lite effekt.
Jag upplever inte att lågt komp påverkar bottenstyrkan så mycke att det skulle vara ett problem men däremot märks fördelarna tydligt när det laddas på lite.....
Vi plockade isär brorsans lågkompade (typ 7,0:1) m50 i veckan som rullat 500mil med 450whp på bf98 förra sommaren och ALLT såg perfekt ut, bara att banka ihop igen å gasa vidare :D
Det är mycket underhållning för pengarna med orginaldelar 8)

Lycka till nu, får hoppas du slipper mer strul.

Mvh/ Anders
Grefven

Post by Grefven »

Det ska nog bli bra. Nu ska den funka. Och som fler säger. 500hk är inte lite effekt. På internet kanske. Men inte på gatan.
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

500whp i e30 er egentlig perfekt.
JAAS-performance
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

jag gillar inte häller e85!ska bli kul å se vad den ger på bensin
ms racing
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag älskar E85 :wink:
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Grefven wrote:den ska ihop igen och i bilen. blir annan staklängd när jag ändå ska byta stakar. sen ska jag åka blyfritt då jag utvecklat en viss allergi mot e85. det är hög oktan till lågt pris, men annars ser jag bara nackdelar.

har således 4st 1680cc spridare att sälja. och 3 verdistakar om någon vill köpa det =)


Det borde väl gå att få till vettig körbarhet med stora spridare även om man åker bensin eller varför ska du byta spridare?

Jag åkte nästan 500hk i kompressormaskinen på bf98 och det funkade men det blev väldigt spikkänsligt när momentet kom.
Grefven

Post by Grefven »

det lär inte vara mest optimalt med 1680cc till blyfritt. hälften borde väl istort sett räcka gott? onödigt att åka större än man måste. iaf i teorin. vad säger dynokungen?
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

fördelen e väl att OM du mot förmodan väljer att sälja bilen sen att kunna sälja in argumentet, byt bränsle o bromsa mera :P
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Grefven wrote:det lär inte vara mest optimalt med 1680cc till blyfritt. hälften borde väl istort sett räcka gott? onödigt att åka större än man måste. iaf i teorin. vad säger dynokungen?


Kan fixa 850cc högohm som passar dig perfekt. Slipper du motstånd och skit också.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Vad får dig att vara skeptisk till e85? Jag fullkomligt avgudar bränslet då man aldrig behöver vara rädd för spikningar. Det är ju dessutom både billigt och relativt smidigt att hitta numera. Motivera gärna, annars tycker jag bytet är rent korkat :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Grefven

Post by Grefven »

den fördelen du nämner är ju oxå den enda. det är ett kanonbränsle ur den synpunkten.

det finns inga bara något enstaka tankställe här. den lokala macken har bara 95 och det kan ibland vara slut på det oxå så att det inte finns bensin på flera dagar. kanske t.o.m någon vecka ibland. jag ska åka aluminiumtank med en sump så jag slipper catchtank. alu och e85 är inte optimalt. det är sämre för spridare och för pump (10000:- om de behöver bytas). bilen kommer stå länge mellan varje gång man kör. så det finns en högre risk för rost/porbildning i cylinderlopp och lite annat som etanolen är stygg vid. och hur oljan ser ut gillar jag inte heller.

bensin är det bästa på de punkter jag prioriterar.
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Grefven wrote:den fördelen du nämner är ju oxå den enda. det är ett kanonbränsle ur den synpunkten.

det finns inga bara något enstaka tankställe här. den lokala macken har bara 95 och det kan ibland vara slut på det oxå så att det inte finns bensin på flera dagar. kanske t.o.m någon vecka ibland. jag ska åka aluminiumtank med en sump så jag slipper catchtank. alu och e85 är inte optimalt. det är sämre för spridare och för pump (10000:- om de behöver bytas). bilen kommer stå länge mellan varje gång man kör. så det finns en högre risk för rost/porbildning i cylinderlopp och lite annat som etanolen är stygg vid. och hur oljan ser ut gillar jag inte heller.

bensin är det bästa på de punkter jag prioriterar.


de e förvisso sant, kommer också köra bf.
just för samma synpunkter som du nämner.
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Sen så blir ju topparna så grisiga av E85. Och inget vet varför!!!
Men igår fick jag nys av ett medel som ska ta bort denna gojan.
Får tydligen inte säljas ute i handlen. Varför vet jag inte.

Ett rallycross team som jag känner till som använder detta i sina bilar och ska tydligen funka skitfint. :P
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
jeenz
Posts: 2139
Joined: 09 Feb 2007, 15:20
Location: Västerlanda

Post by jeenz »

toulen eller hur de nu stavas?
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Pitbull wrote:Sen så blir ju topparna så grisiga av E85. Och inget vet varför!!!
Men igår fick jag nys av ett medel som ska ta bort denna gojan.
Får tydligen inte säljas ute i handlen. Varför vet jag inte.

Ett rallycross team som jag känner till som använder detta i sina bilar och ska tydligen funka skitfint. :P


Testa Redline alcohol tillsats. Då försvinner allt sådant.
Locked