Bullens M3 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Grefven wrote:
symptomen hittils har varit en miss vid 5000rpm. sen ett tickande som från förarplatsen nästan lät som en flärpande avgasläcka. provstartade någon sekund och då lät det högt upp som om det var från toppen.
Tror att det nästan är cylinderpackning/pyramidring som du har blåst, med tanke på att det låter som avgasläcka. Du har väl evakueringsspår till ringarna?
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Mirre wrote:Grefven wrote:
symptomen hittils har varit en miss vid 5000rpm. sen ett tickande som från förarplatsen nästan lät som en flärpande avgasläcka. provstartade någon sekund och då lät det högt upp som om det var från toppen.
Tror att det nästan är cylinderpackning/pyramidring som du har blåst, med tanke på att det låter som avgasläcka. Du har väl evakueringsspår till ringarna?
inga evakueringsspår. Det första som slog mig var en avgasläcka. Men sekunden senare förstod jag att det inte var det. Var kanske lite otydlig där. Och det var inget vatten i oljan eller tvärt om heller.
River i veckan så då vet vi.
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Grooverhound wrote:ja har varit med om 3st volvo bilar som topp packning blivit blåst på å man trott att de e nått löst i toppen.låtit metaliskt så man tror att de e nått annat.men bara varit topp packningen.
Inte me några pyramidringar tror jag inte.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Pitbull wrote:Grooverhound wrote:ja har varit med om 3st volvo bilar som topp packning blivit blåst på å man trott att de e nått löst i toppen.låtit metaliskt så man tror att de e nått annat.men bara varit topp packningen.
Inte me några pyramidringar tror jag inte.
nej helt standard.
Rasmus Olofsson||
HenrikF wrote:vi tog den med låda ja, men med mkt vinkel så schakeln var mitt på motorn.
Biltemas gamla lyft har jag aldrig haft problem med. Men det funkar. Man får väl förlänga denna lyft ist..
hoppas du hittar felet och får ihop bilen igen. Pågår väl en intern kamp mellan dig och pitbull, och inte kan du väl förlora den utan ett rejs
Kamp mellan mig och Bullen. Nja, inte direkt..
Ska bli kul att ta ett rejs eller två.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Bäckis wrote:Helt omöjligt med kolvras då det inte finns någon olja uppepå kolven, och en smidd kolv ger sig ju inte ringlandet på så det känns inte som en vettig förklaring.
Vi får väl snart se, spännande.
Jag tror inte på kolvras heller, samt spricka i ringland ger fortfarande komp. Då ska det vara hål rakt igenom isf.
Samt så skjuter den ur sig olja friskt.
Ventil är tveksamt till med.
Som peppe skrev så lär du ha kört av en tallrik, eller böjt den något så grönjävligt så den inte stänger alls innan den ska ge 0.
Och vore det så, hade du sett på kolven också men den såg ju fin ut av det du sett samt ventilspel såg bra ut.
Tycker bara det återstår din teori om stake och har du haft sådan tur i oturen att den inte gjort mer skada som det verkar så kan du åka o köpa dig en trisslott på direkten!
Jag hade i vilket fall gjort ett leakdowntest för och utesluta/slippa öppna om det vore nåt annat fel.. men det känns långsökt då du har 0 i komp.
Trist men hoppas du får fart på den tills sommarn!
dagen har gått åt att städa tjuuurens verkstad på grejor jag slängt omkring mig när jag rensat bort grejor jag inte ska ha mer på lyxbilen och även grejor från m3an som inte ska ligga och skräpa där.
tog upp mitt slåp. det är tungt om det ska upp på ett pickupflak kan jag säga. jag hade även tidigare i år lyckats med konststycket att välta det. så hälften av lådorna gick inte att öppna p.g.a kilade verktyg överallt. lite knutigit blev det oxå. så efter några timmars mickel med att ö.h.t få upp lådorna och få ordning bland grejorna så är det nästan som nytt igen =)
men nu är det på plats iaf. så i veckan ska jag nog få lite tid att riva motorn.
mitt livs köp förövrigt. rekomenderar alla att köpa ett sånt. det är få grejor som jag köpt som gör att jag tänker "fyfan va bra" varje gång jag ser det.
var även och hämtade en SAAB som hade lite problem med turbon
Gammalt känt ordspråk: -"rör aldrig den saab som ryker" /lakritstrollet
tog upp mitt slåp. det är tungt om det ska upp på ett pickupflak kan jag säga. jag hade även tidigare i år lyckats med konststycket att välta det. så hälften av lådorna gick inte att öppna p.g.a kilade verktyg överallt. lite knutigit blev det oxå. så efter några timmars mickel med att ö.h.t få upp lådorna och få ordning bland grejorna så är det nästan som nytt igen =)
men nu är det på plats iaf. så i veckan ska jag nog få lite tid att riva motorn.
mitt livs köp förövrigt. rekomenderar alla att köpa ett sånt. det är få grejor som jag köpt som gör att jag tänker "fyfan va bra" varje gång jag ser det.
var även och hämtade en SAAB som hade lite problem med turbon
Gammalt känt ordspråk: -"rör aldrig den saab som ryker" /lakritstrollet