Bullens M3 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
vi tog den med låda ja, men med mkt vinkel så schakeln var mitt på motorn.
Biltemas gamla lyft har jag aldrig haft problem med. Men det funkar. Man får väl förlänga denna lyft ist..
hoppas du hittar felet och får ihop bilen igen. Pågår väl en intern kamp mellan dig och pitbull, och inte kan du väl förlora den utan ett rejs
Biltemas gamla lyft har jag aldrig haft problem med. Men det funkar. Man får väl förlänga denna lyft ist..
hoppas du hittar felet och får ihop bilen igen. Pågår väl en intern kamp mellan dig och pitbull, och inte kan du väl förlora den utan ett rejs
/Henrik
Han har fått känna lite på lillmappen. Han lär ha bekymmer om han ska skända m3an. Dock så lär han ha 150hk mer. Men vi ska rejsa på lpgprofiler säger han. Så det kan ju gå lite hur som hellst.
Oqvsett vilket så kommer jag att vinna. Så det spelar ingen större roll vad skilnaderna eller reglerna är.
Oqvsett vilket så kommer jag att vinna. Så det spelar ingen större roll vad skilnaderna eller reglerna är.
Grefven wrote:förstår inte varför den skulle fått känna på kolven isf. ärtan misshandlade ju den i bänken och den har rullat 15-20 mil sen jag satt ihop den + mappningen då. och nu så sa det "popp" och började ticka vid 5000rpm.
inte lönt att spekulera mer heller för jag får riva det och se.
Förr eller senare rasar alla motorer, spelar ingen roll hur fina delar den innehåller verkar det som, bara att hoppas på att det blir det senare
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Maskin upp på stativ.
och bort med insug och avgas. tog 20 minuter istället för en hel dag nu när motorn är på stativ. kommer aldrig mer meka i ett motorrum.
man kan inte se något konstigt alls på ventilerna än så länge. alla öppnar lika och ser inte krokiga ut för ögat iaf. kan det ändå vara 0,0 i komp om det bara är enormt lite läckage den vägen? känns nästan inte troligt. får göra ett leakdown test i veckan. innan jag lyfter toppen.
Sen blev det bogserrace. en Nissan Vs BMW.
och där får hon stå tills jag har tid med henne. lär väl bli i veckan om inte lyxturken äter upp tiden.
och bort med insug och avgas. tog 20 minuter istället för en hel dag nu när motorn är på stativ. kommer aldrig mer meka i ett motorrum.
man kan inte se något konstigt alls på ventilerna än så länge. alla öppnar lika och ser inte krokiga ut för ögat iaf. kan det ändå vara 0,0 i komp om det bara är enormt lite läckage den vägen? känns nästan inte troligt. får göra ett leakdown test i veckan. innan jag lyfter toppen.
Sen blev det bogserrace. en Nissan Vs BMW.
och där får hon stå tills jag har tid med henne. lär väl bli i veckan om inte lyxturken äter upp tiden.
Känns ytterst tveksamt att du skulle kunna få 0,0 i kompressions testen om ventilerna ser "ok" ut.
Du lär nästan ha kört av en tallrik innan, eller böjt den något så grönjävligt. Måste ju vara ett ganska stort "läkage" innan den ska ge 0.
Jag har provat dom mesta dumheterna på min 16v och aldrig varit med om liknande då det gäller krökta ventiler, ventilfjädrar som är av osv.
Tror mer på kolvras.
Mvh
PS. Fortsätt meka på.
Du lär nästan ha kört av en tallrik innan, eller böjt den något så grönjävligt. Måste ju vara ett ganska stort "läkage" innan den ska ge 0.
Jag har provat dom mesta dumheterna på min 16v och aldrig varit med om liknande då det gäller krökta ventiler, ventilfjädrar som är av osv.
Tror mer på kolvras.
Mvh
PS. Fortsätt meka på.
Helt omöjligt med kolvras då det inte finns någon olja uppepå kolven, och en smidd kolv ger sig ju inte ringlandet på så det känns inte som en vettig förklaring.
Vi får väl snart se, spännande.
Vi får väl snart se, spännande.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
så mycket man kan se av kolven när toppen fortfarande är på visar inget fel alls. torrt och helt utan synliga märken. oljan kom ur maskin idag oxå och såg felfri ut. kunde kanske antyda något litet "glitter" när man lös med skarp lampa i strålen som rann ur maskin. men det kan likväl vara inbillning. så lite var det.
och det skulle ju inte göra en cyl kompressionslös. de andra cyl var ju perfekta. men ettan va 0,0. och vi provade flera gånger då man gärna ville att det var som så att man råkade hålla tryckklockan fel.
symptomen hittils har varit en miss vid 5000rpm. sen ett tickande som från förarplatsen nästan lät som en flärpande avgasläcka. provstartade någon sekund och då lät det högt upp som om det var från toppen.
det kanske är ett döpinsamt fel. tänk om man råkat hålla tryckklockan del och att man fått en sten i generatorn som tickar =) det hade varit lite mycket jobb i onödan. nu är det inte så. men det hade ju varit helt enligt min vanliga otur
och det skulle ju inte göra en cyl kompressionslös. de andra cyl var ju perfekta. men ettan va 0,0. och vi provade flera gånger då man gärna ville att det var som så att man råkade hålla tryckklockan fel.
symptomen hittils har varit en miss vid 5000rpm. sen ett tickande som från förarplatsen nästan lät som en flärpande avgasläcka. provstartade någon sekund och då lät det högt upp som om det var från toppen.
det kanske är ett döpinsamt fel. tänk om man råkat hålla tryckklockan del och att man fått en sten i generatorn som tickar =) det hade varit lite mycket jobb i onödan. nu är det inte så. men det hade ju varit helt enligt min vanliga otur
Bäckis, du har självklart rätt.
Symptomen talar verkligen inte för kolvras, det brukar vara grisigt. Vi får väl hoppas att det är någon ventil, men det känns RÅ skumt eftersom att bullen säger att dom "ser" okej ut.
Det är 0,0 som stör mig, ska vara gode mycket läkage på ventilen isf.
Men som sagt, spännande som på julafton
Greven, ja lite pinsamt men då lär aldrig misstaget göras om och du fick ju kolla insidan av maskin, se det possitivt
Symptomen talar verkligen inte för kolvras, det brukar vara grisigt. Vi får väl hoppas att det är någon ventil, men det känns RÅ skumt eftersom att bullen säger att dom "ser" okej ut.
Det är 0,0 som stör mig, ska vara gode mycket läkage på ventilen isf.
Men som sagt, spännande som på julafton
Greven, ja lite pinsamt men då lär aldrig misstaget göras om och du fick ju kolla insidan av maskin, se det possitivt
jag körde på starten och det small upp på klockan direkt på de andra 3 cyl. likaså när jag stoppat papper i stifthålen (för att jag är en mindre mani för att det inte ska råka trilla ner grejor) och körde på starten så sköt man iväg 3 papperstussar men den på ettans cyl satt kvar.
vevstaken är väl av så kolven står stilla =)
vevstaken är väl av så kolven står stilla =)
har du noll i komp på en cyl så hör du direkt när man kör på startmotorn att den går utan motstånd det varvet, det ska helt enkelt inte vara 4cyl i en motor!
Grefven wrote:jag körde på starten och det small upp på klockan direkt på de andra 3 cyl. likaså när jag stoppat papper i stifthålen (för att jag är en mindre mani för att det inte ska råka trilla ner grejor) och körde på starten så sköt man iväg 3 papperstussar men den på ettans cyl satt kvar.
vevstaken är väl av så kolven står stilla =)
Mitsubishi EVO III projekt