Konnys Mitsubishi EVO 4. 650hk Till salu!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

vev och ramlager?? :shock:
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

fulingbusen wrote:vev och ramlager?? :shock:





Ram och stak lager ska de va. :)
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Konny wrote:
fulingbusen wrote:vev och ramlager?? :shock:





Ram och stak lager ska de va. :)


Tror att han undrar varför du ska byta lager :)

Jag kan svara på det, en oljekylarslang gick av när han körde på isen (avåkning). Utan olja= dåliga lager
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

johankihl wrote:
Konny wrote:
fulingbusen wrote:vev och ramlager?? :shock:





Ram och stak lager ska de va. :)


Tror att han undrar varför du ska byta lager :)

Jag kan svara på det, en oljekylarslang gick av när han körde på isen (avåkning). Utan olja= dåliga lager




Jaha okej. :lol:
Stämmer precis som Johan skrev.
Var lika bra att ta upp och kika efter att jag körde hål på slangen och de skadar verkligen inte att byta dom.
Skönt att veta att de är iskick när de ska pinas i sommar 8)
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
flandrs
Posts: 27
Joined: 09 Feb 2009, 14:23

Post by flandrs »

nice projekt!!

Jag har oxå haft lite problem med rasade snurror, vet nadra som oxå haft det.

Trycket blir alldelles för lågt i toppen, alternativt är att köra en slang som har mindre inner diameter för att få upp lite mer tryck.
Men som en skrev är att precision själva vill att man tar oljematning från oljefilter huset.
Det har jag gjort, men slutat med att man får för högt tryck och bränt oljetätning.
Så nu har jag satt en restriktor på 3mm enligt rekomendation från titan motorsport i us.
Jag hoppas verkligen det ska funka.
Jag har oxå ett 6262/0.82 agg

//Anders
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

flandrs wrote:nice projekt!!

Jag har oxå haft lite problem med rasade snurror, vet nadra som oxå haft det.

Trycket blir alldelles för lågt i toppen, alternativt är att köra en slang som har mindre inner diameter för att få upp lite mer tryck.
Men som en skrev är att precision själva vill att man tar oljematning från oljefilter huset.
Det har jag gjort, men slutat med att man får för högt tryck och bränt oljetätning.
Så nu har jag satt en restriktor på 3mm enligt rekomendation från titan motorsport i us.
Jag hoppas verkligen det ska funka.
Jag har oxå ett 6262/0.82 agg

//Anders




Jaha okej.
Är ju bra om du prövar först så får vi se om de fungerar fint :wink:
Jag tänkt göra en förgrening vid oljetrycksgivarn nu, men frågan är om man måste sätta en "strypning" på slangen därifrån?!
Har du kört med din med Sc62an?
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Aha! (Tur att Kihl är med som tolk :lol:)

Kul med trådar där det går undan!
flandrs
Posts: 27
Joined: 09 Feb 2009, 14:23

Post by flandrs »

Ska se om ja hittar min lapp jag fick med från precision.
Finns pluggar att använda sej av på oljefilter huset.

Nej har inte kört något ännu, blir att ta ut bilen för mappning i april.
Dessa turbos funkar på alla andra bilen, men evon verkar vara lite av turbo dödare tyvärr...

Sen finns de dom som aldrig rasat en turbo på evos..

//A
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

Jag matar min turbo från oljefilterhuset(ordinarie utgång) och sen rätt in i turbon. Dock sitter det en strypning i turbon(vid lev), den borde väl räcka? Något mått har jag tyvärr inte men hålet är inte stort.
Grefven

Post by Grefven »

JohanH wrote:Jag matar min turbo från oljefilterhuset(ordinarie utgång) och sen rätt in i turbon. Dock sitter det en strypning i turbon(vid lev), den borde väl räcka? Något mått har jag tyvärr inte men hålet är inte stort.


jag kör oxå så. har iaf funkat mappning och 10mil.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kullagrade aggregat behöver knappt någon olja. Känsligare på glidlagrade.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Igår var brorsan och en polare Fredric här och rev sönder hela Evon.
Tog inte länge att rensa den, var sån fart på att de knappt gick att få dom på bild :lol:

Image

Image

Image

Idag kom nya plasta skäraren oxå, nu ska de kapas hej vilt :D

Image
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

blir det bur bygge? eftersom ni rensar tänkte ja.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

nicke.t wrote:blir det bur bygge? eftersom ni rensar tänkte ja.





Japp, ska bli full dragracing bur!
Sen blir de Alu plåt istället för dörrsidor, baksäte mm.
De köpte jag idag :P
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Grefven

Post by Grefven »

när konny bygger så får åland räkna om deras BNP. det är hemskt vad det handlas =)
User avatar
chribbe
Posts: 611
Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping

Post by chribbe »

ska du inte passa på och bygga om till vänsterstyrt?har alla prylar till det liggandes
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

chribbe wrote:ska du inte passa på och bygga om till vänsterstyrt?har alla prylar till det liggandes


go for it Konny, detta kan bara öka värdet på bilen! En vänsterstyrd sådan här bil skulle iaf jag titta mer åt än en högerstyrd! :)
Jag verkligen ryser när jag tänker felstyrt :P Men trots det så kan jag inte låta bli att tycka denna är äckligt fet!
Last edited by Fredriktak on 21 Mar 2010, 18:01, edited 1 time in total.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Post Reply