Hur mycket böter fick du iår?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Igårkväll var det snuskigt nära att det blev både den ena och den andra repressaliern från ordningsmaktens sida.
Fick för mig, att på vägen hem, sota ur min sambos bil.
Tänkt och gjort, laddade på rätt friskt och utan att nämna några hastigheter så vid ursotningens högsta noterade hastighet möter jag... Länsman.
Denne sliter ner sina bromsbelägg till hälften vid inbromsningen, varpå han vänder och låter polisdroskan få veta att den lever.
Jag har släppt av för ett par ljusår sedan och håller rätt hastighet när Länsman väl är ikapp.
Eftersom varken bilen eller min sambo finns med i belastningsregistret valde konstaplarna att släppa av och fortsätta i tidigare färdriktning.
Som jag sagt i tidigare inlägg...
Jag borde inte klara mig så ofta som jag gör.
Kanske buskör jag smart... kanske har jag bara tur, det är kanske bara en tidsfråga.
Häromdagen passerade Hool och jag en fartkamera i något justerad hastighet.
Min oaktsamhet upptäcktes i grevens tid och jag fick se till att nunan inte kom med på bild.
Däremot bjöd Hool på ett sprakande leende.
Fick för mig, att på vägen hem, sota ur min sambos bil.
Tänkt och gjort, laddade på rätt friskt och utan att nämna några hastigheter så vid ursotningens högsta noterade hastighet möter jag... Länsman.
Denne sliter ner sina bromsbelägg till hälften vid inbromsningen, varpå han vänder och låter polisdroskan få veta att den lever.
Jag har släppt av för ett par ljusår sedan och håller rätt hastighet när Länsman väl är ikapp.
Eftersom varken bilen eller min sambo finns med i belastningsregistret valde konstaplarna att släppa av och fortsätta i tidigare färdriktning.
Som jag sagt i tidigare inlägg...
Jag borde inte klara mig så ofta som jag gör.
Kanske buskör jag smart... kanske har jag bara tur, det är kanske bara en tidsfråga.
Häromdagen passerade Hool och jag en fartkamera i något justerad hastighet.
Min oaktsamhet upptäcktes i grevens tid och jag fick se till att nunan inte kom med på bild.
Däremot bjöd Hool på ett sprakande leende.
Grr!
0706-419608
0706-419608
- Christian.N
Re: bøde
45.000:-? SATAN vilken böter!!!!!come_on wrote:i 2009 fik jeg en bøde på 45.000 danske kr.. for at ha kørt med en turbo motor i en E30..
lorte danmark.
Enköping, 073-3104393
Re: bøde
Jösses vilka summorbullen! wrote:om det ska vara berättigat så borde någon som kör mot rött få 100000:- i böter. för det är ju verkligen farligt.come_on wrote:i 2009 fik jeg en bøde på 45.000 danske kr.. for at ha kørt med en turbo motor i en E30..
lorte danmark.
Bmw e30 325, M-Tech 2, Turbo.
8500:- fick en "internetbekant" för följande brottsrubricerning:
Tillåtande av olovlig körning = lånade ut en obesad, oförsäkrad bil till en körkortslös.
trodde fan inte att det existerade. och han var ju hyvens såklart och sa väl att han lånat ut bilen så att killen inte skulle behöva åka dit på bilstöld.
skevt belopp tycker jag det är iaf. och de nkörkortslösa föraren skulle fasen va den som bar ansvaret.
Tillåtande av olovlig körning = lånade ut en obesad, oförsäkrad bil till en körkortslös.
trodde fan inte att det existerade. och han var ju hyvens såklart och sa väl att han lånat ut bilen så att killen inte skulle behöva åka dit på bilstöld.
skevt belopp tycker jag det är iaf. och de nkörkortslösa föraren skulle fasen va den som bar ansvaret.
- Spiidfriik
Hann ju nära på 4 månader in på 2010 innan första boten inatt. 1000kr för sladd i rondell. Pengarna är nästan skit samma men det känns inte alls bra med tanke på att mitt register börjar vara ganska digert de senaste åren. Risken finns att de börjar slita i lappen. Igen! Suck...
Och inte kan jag skylla på nån annan heller. Fan!
What goes around comes around I guess....
Inte är det någon större mening att försöka undkomma heller då de fuskar med awd. Hade varit en annan femma på sommarföre.
Och inte kan jag skylla på nån annan heller. Fan!
What goes around comes around I guess....
Inte är det någon större mening att försöka undkomma heller då de fuskar med awd. Hade varit en annan femma på sommarföre.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
även om de va självförvållat så är trafikbrott prio 1 i piteå för polisen.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: Hur mycket böter fick du iår?
jaha, så var det dax igen, 2400:- catching! 63km/h på 50väg.
De verkar ha mycket kontroller i GBG området nu.
De verkar ha mycket kontroller i GBG området nu.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
När vi väl hade fått igång min bil så hade jag den i 2 dagar sedan var jag av med körkortet i 3månader och rättegång och skit.
Fick ner böterna till 2000kr. Men att bli av med körkortet i 3 månader när man är egen företagare och elektriker det sviiiiider sjukt hårt.
Fick ner böterna till 2000kr. Men att bli av med körkortet i 3 månader när man är egen företagare och elektriker det sviiiiider sjukt hårt.
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Hur är bötesnivåerna i norge ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- bmw_fredde
DYRT så kör inte för fort om du fick jobbet??markus wrote:Hur är bötesnivåerna i norge ?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Var bara på intervju idag. Får se om det blir nåt.bmw_fredde wrote:DYRT så kör inte för fort om du fick jobbet??markus wrote:Hur är bötesnivåerna i norge ?
Markus Jonsson
-
markus wrote:Hur är bötesnivåerna i norge ?
hur är det i sverige?
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
jag körde i 130 på 100 till oslo i somras men betalade inget hade nog tagit det lugnare om jag visste om de beloppen...
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.