KNACKAN: BMW E30 M30B35
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hårdrock med flames.
Andy, carro som var "råttvakt".
Idag märkte jag upp elhärvan i bilen och slet ur den , trökigt som fan var det, ännu trökigare lär det väl bli att sätta tillbaka den och hitta rätt sen. Kanske får bli en ny härva utan massa onödigt skit sen.
Takluckan kom idag, såg bra ut men trodde det skulle vara en kant på den så det bara var att trycka upp skiten och limma.
Niklas kom förbi med förstärkningarna till fjädertornen, såg nästan ut som BMW original.
Andy, carro som var "råttvakt".
Idag märkte jag upp elhärvan i bilen och slet ur den , trökigt som fan var det, ännu trökigare lär det väl bli att sätta tillbaka den och hitta rätt sen. Kanske får bli en ny härva utan massa onödigt skit sen.
Takluckan kom idag, såg bra ut men trodde det skulle vara en kant på den så det bara var att trycka upp skiten och limma.
Niklas kom förbi med förstärkningarna till fjädertornen, såg nästan ut som BMW original.
-
Re: KNACKAN: BMW E30 M30B35
KNACKAN wrote:Det norska guldet som finns tammefan överallt!? Mums...
svenske krom kaller vi det
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Andy_b wrote:maskinen är ca 9cm längre bak en vad m30 brukar va i e30
mer en så kunde man inte ta av tråget utan att bygga om oljepumpen
men torpeden är nog flyttad 20cm skulle jag tro
ok. för ja satt och funderade förr om ja skulle flytta bak den ungefär så också. Men de blev inte av.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Anledningen till att jag inte svarat är för att jag har sovit/jobbat/sovit osv. Har en sån härlig arbetsvecka framför mig.
Som Anders sa så är den tillbakaflyttad tills oljepickupen i princip tar i styrväxeln, vet inte exakt hur många cm det blev men tillräckligt för att få lite mer plats i fram. Skulle egentligen vilja ha tillbaka den lite mer för viktfördelningens skull men orkar inte greja till en ny pickup.
Värmepaket tänkte jag bygga ett nytt.
Resgard: Hur går det för dig då? Hinner du få ihop den till i sommar?
Som Anders sa så är den tillbakaflyttad tills oljepickupen i princip tar i styrväxeln, vet inte exakt hur många cm det blev men tillräckligt för att få lite mer plats i fram. Skulle egentligen vilja ha tillbaka den lite mer för viktfördelningens skull men orkar inte greja till en ny pickup.
Värmepaket tänkte jag bygga ett nytt.
Den måste var klar när det är "Hela Mora Surrar" som är sista helgen i Juli Så de är mitt mål, men jobbar ju i Norge så när man kommer hem om helgerna är de inte alltid man har ork å lust att vara i garaget! Men blir ett ordentligt ryck nu i påsk!
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo