Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 09 Mar 2010, 21:13
M3JONAS wrote: Bmwandreas wrote: 706 whp ur en Saab
500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R
Sjuk snurra!
Jag är nöjd
mvh saabägaren.
rosen23
Posts: 79 Joined: 20 Nov 2005, 16:27
Location: Karlstad
Post
by rosen23 » 10 Mar 2010, 18:04
JohanH wrote: M3JONAS wrote: Bmwandreas wrote: 706 whp ur en Saab
500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R
Sjuk snurra!
Jag är nöjd
mvh saabägaren.
När kommer turbon igång?
rosen23
Posts: 79 Joined: 20 Nov 2005, 16:27
Location: Karlstad
Post
by rosen23 » 10 Mar 2010, 18:05
dubbelpost
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 10 Mar 2010, 19:07
rosen23 wrote: JohanH wrote: M3JONAS wrote: Bmwandreas wrote: 706 whp ur en Saab
500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R
Sjuk snurra!
Jag är nöjd
mvh saabägaren.
När kommer turbon igång?
Eftersom vi börjar svepet från 3500rpm så kan jag inte svara 100%-igt men i loggarna så har jag 0,7-0,8bar vid 4000rpm. Detta med 10% DC på magnetventilen. WG styrs endast med tryck på undersidan membranet.
Vad som händer om man "rycker slangen"(=100%) vet jag inte men det lär inte bli sämre antar jag
mvh johan
Ola t
Posts: 116 Joined: 20 Nov 2005, 22:33
Location: Öland
Post
by Ola t » 13 Mar 2010, 21:09
sc62 borde spola bättre än gt4088?
ska byta grenrör och turbo och funderar starkt på en sc62!
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 13 Mar 2010, 21:12
Ja det gör den. 500-1000 rpm iaf.
Fredriksson84
Posts: 308 Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun
Post
by Fredriksson84 » 17 Mar 2010, 13:22
Vad är det för gänga till bultarna till oljereturs flänsen är ingen vanlig m10? Har ingen sån där grej att kolla stigningen på gängen
cossyerik
Posts: 36 Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö
Post
by cossyerik » 22 Mar 2010, 19:54
hittat några filter till turbon än eller?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 22 Mar 2010, 20:16
Precision vill inte att man har det monterat. Blir det lite stopp i det så är det kört, men det är klart, servar man det hårt så kan man väl.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
cossyerik
Posts: 36 Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö
Post
by cossyerik » 22 Mar 2010, 21:03
okey... ja det är ju klart.. tänkte att det är ju bra annars med en "livräddare"
Rayman
Posts: 30 Joined: 27 Feb 2009, 12:15
Location: Norge
Post
by Rayman » 21 May 2010, 15:53
Er det blit benkat noen M50 med SC62 nuh?
E30 2.8 turbo
E36 M3
flandrs
Posts: 27 Joined: 09 Feb 2009, 14:23
Post
by flandrs » 24 May 2010, 18:43
Ja kör 6262 billet glidlager med 0.82 a/r v-bands hus.
2.0liters evo fullt ladd runt 6000rpm 1.9bar
ammadeus
Posts: 235 Joined: 31 Jul 2007, 22:32
Location: edsbyn
Post
by ammadeus » 25 May 2010, 20:57
jag körde med sc6265 med glidlager å laddade 2.9 å hade fullt ladd vid 5000rpm å de var på en opel 2,0 4cyl
//andreas
omegan bromsad 700hk på hjulen
Nisse977
Posts: 1763 Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Nisse977 » 18 Jun 2010, 19:19
Jag som har SC6162 med T3 AR 0,63, kan jag köpa en SC6262 med lilla T3 avgashuset och så passar den exakt på samma sätt som min SC6162??
Jag ställer frågan eftersom det är väldigt tight emellan grenrör och downpipe på min bil och jag har inte längre samma enkla tillgång på svets för att tillverka en ny downpipe. Så avgashusets utlopp får alltså inte hamna 5mm närmare toppen eller 5mm upp eller ner osv.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Nisse977
Posts: 1763 Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Nisse977 » 19 Jun 2010, 21:32
Det innebär alltså att det är exakt samma avgashus? Är det annan avgasturbin, eller är det "bara" själva kompressorn som är skillnad på SC61 och SC62 billet?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Grefven
Post
by Grefven » 19 Jun 2010, 22:33
Jag åkte garret gt4094 innan jag köpte sc62 och även det va EXAKT samma.