Ja jäkligt skönt
En bild på soppasystemet färdigt..fick lite stålomspunnen slang över så använde även det mellan tanken & catchtanken!
Ska dit med någon gummimatta eller något i bagaget också, finns ju en i svart durkplåtsimmitation
Har nu fått ordning på trigger angle i MT samt fått den att gå någorlunda. Varmkörde idag men skiten går upp över 100 grader men ska efterdra toppen imon samt ta bort & kontrollera vasserpumpfen! piss
Jag hade samma problem som dig den gick lite varm. Bytte termostat först sen pröva igen men det funka inte. Då hade den sista plåten i bakkant på men helt nya vattenpump lossna. För inte min skulle gå varm var jag tvungen ha 2 små hål i termostaten men du har väl 65graders nu så det borde ju bra ändå.
Ronnie AVR wrote:Jag hade samma problem som dig den gick lite varm. Bytte termostat först sen pröva igen men det funka inte. Då hade den sista plåten i bakkant på men helt nya vattenpump lossna. För inte min skulle gå varm var jag tvungen ha 2 små hål i termostaten men du har väl 65graders nu så det borde ju bra ändå.
Mvh
åfan! japp 65graders ,den blir varm i alla slangar +värme in i bilen så det cirkulerar ju. Kan ju vara luft eller bara att toppen måste efterdras för det får inte vara nån spricka i toppen
Har satt en luftnippel också i övre ´´kylarröret``på högsta punkt(till vänster) & flyttat upp expansionskärlet
Ska ta itu med detta nu i helgen ,toppackningen gav upp på brukisen så har rivit den idag dock jävligt smidigt & skruva me m40b18!
Efter lite luftande idag så höll M50in tempen jävligt bra på 90-92 grader..duktigt skönt
Bruksbilen får däremot stå ett tag då det var en stor synlig spricka i toppen mellan avgasventil & vattenkanal på 2:ans förbränningsrum Nån som vet om en m40b18 topp så får ni gärna hojta till!!!
Last edited by m_ellisson on 07 Mar 2010, 21:39, edited 1 time in total.
Drog rediga kablar idag till soppapumparna
Och så fick jag ett mycket trevligt paket med frambromsar..nu kanske man slipper stå på bromsen & motorbromsa samtidigt för att få stopp på skrället!
XYZ 330 mm skivor & 6 kolvsok med allt som behövs för montering! gutt!
Last edited by m_ellisson on 10 Mar 2010, 21:24, edited 3 times in total.
Japp fick adapterplattor, slangar , belägg & alla skruvar så helt bolt-on
Fick ni ordning på Drullens rod?
Jävlar vad det gick fort hem men tanten blev inte sur!
Väntar på en styrservopump till m50in kommer på fredag, för den som sitter där är sprucken i godset vid ena anslutningen jag är för jävla stark
Sen ska koppling luftas igen helt hopplöst att få det bra, turboprylarna plockas bort för lite sugmappning på gata & sen ska den nog besiktigas