Darton sleeves, hvem kan montere det???

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
rocket

Darton sleeves, hvem kan montere det???

Post by rocket »

Hei

Finnes det noen svenske motor verksteder som har god greie på å montere Darton Sleeves?

Vi skal ha de ned i en nissan 200sx med SR20DET, altså aluminiums blokk.

Problemet er at vi allerede har brukt ett norsk motorverksted på å montere slike, men det ble aldri bra. (DET VIRKER SOM DET KAN VÆRE VANSKELIG Å FINNE NOEN SOM KAN DETTE I NORGE)

Fikk sylinder lekkasje på grunn av at FORINGENE SANK/FORSKJØV seg NED I BLOKKA. Og dermed tettet de ikke lenger.

Det hjalp ikke med gjentatte planslipinger av blokka heller. Den nekter å holde trykket inne, og blåser det ut i kjølevannet. Men på det meste har motoren gått 5 timer før den måtte demonteres igjen. Men det går ikke å ha det sånn, så nå blir det kjøpt inn enda 4 nye foringer og annen blokk.

Går på 10:1 i komp og maks 1,8 bar, E85. Ca 500 RWHP

NOEN SOM VET OM SVENSKE MOTORVERKSTEDER SOM KAN GARANTERE AT DE MONTERER DETTE RIKTIG?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Alecci

Post by Alecci »

Har för mig att jag sett Engson Motor i Västerås (tror jag det var) som jag tidigare sett rekommenderas för dylika arbeten. Lär nog dock finnas fler kompetenta motorbyggare i landet, men det var en som dök upp i skallen i alla fall.
Commodum Habitus Est

'95 Nissan Skyline R33 GTR - såld jun 2006
'97 BMW/Alpina B10 V8 #121 - såld aug 2011
'99 Maserati 3200 GT - såld jun 2013
'99 Nissan Skyline R34 GTR - såld sep 2014
'04 BMW/Alpina B3 S #110
TreLingon

Post by TreLingon »

Alecci wrote:Har för mig att jag sett Engson Motor i Västerås (tror jag det var) som jag tidigare sett rekommenderas för dylika arbeten. Lär nog dock finnas fler kompetenta motorbyggare i landet, men det var en som dök upp i skallen i alla fall.

Engson pillar med en SR20DET motor just nu så ska väl inte vara nått problem...

Han vet vad han pysslar med. Rocket : http://www.engsonmotor.se/ Kolla läget där och skriv ditt problem. Så fixar dom nog det !!

Mvh
HenrikE

Post by HenrikE »

Jag går också i god för Stefan på Engsonmotor!
Han har mycket erfarenhet av fodring och kan trixen för att få det bra.
rocket

Post by rocket »

ok. Da skal vi vurdere det motorverkstedet nærmere. Er jo 40 mil unna , men det går jo. Flere som vet om?
Noen som har tips/ erfaring ang. darton sleeves?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Post Reply