Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan :P
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

JohanH wrote:Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan :P
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!


Ska bli skoj, hoppas saaben håller ihop :wink:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bmwandreas wrote:Kört en S2:a idag. Helt orig förutom 7A kammar. På den har vi monterat en SC6262 med 0.64 A/R V-bandshus. Fullt ladd vid 4300 rpm och vid 2 bar (500 whp) så är det 1.8 bars mottryck. Små avgashus gör jävligt mycket på responsen på en liten maskin.


550 whp vid 2.4 bar. Fortfarande mindre mottryck än laddtryck.
Grefven

Post by Grefven »

JohanH wrote:Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan :P
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!


du åker 4 cyl och liknande volym och jag och bäckis antar jag?

och jag kan säga att jag är mer än nöjd med sc6262. nu kan det vara mycket i våra maskiner som skiljer då det inte ens är samma fabrikat men aggregatet ska då inte vara någon flaskhals iaf.
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

bullen! wrote:
JohanH wrote:Nu börjar man bli smått nervös inför tisdagens "drabbning" med Ärtan :P
Ska bli intressant o se vad turbon mäktar med - den har höga förväntningar på sig!


du åker 4 cyl och liknande volym och jag och bäckis antar jag?

och jag kan säga att jag är mer än nöjd med sc6262. nu kan det vara mycket i våra maskiner som skiljer då det inte ens är samma fabrikat men aggregatet ska då inte vara någon flaskhals iaf.

japp, 4 cyl, 2.3L, Bäckisportat och PPFinsug :D
Den gav 634whp med GT35 vid 1.9bar.
Nu har jag köpt en större MAPsensor :wink:

Ärtan>> only the best here - så den borde hålla... :)
User avatar
cossyerik
Posts: 36
Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö

Post by cossyerik »

kom på en sak... är det inte bra att ha ett oljefilter till turbon? säljer ni ett passande till dessa?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jo det är bra, har inte hunnit leta på vettiga för ett bra pris. Ska fråga vilket micron man lär ha bara.
User avatar
cossyerik
Posts: 36
Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö

Post by cossyerik »

jag vill ha ett så meddela gärna här så vet jag :)
Fredriksson84
Posts: 308
Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun

Post by Fredriksson84 »

cossyerik wrote:kom på en sak... är det inte bra att ha ett oljefilter till turbon? säljer ni ett passande till dessa?


Är också intresserad!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

6262 BB med 0.68 A/R i bänken nu. 677 whp med lika mycket laddtryck som mottryck.

Ett tips är att man kan inte få ut max med 3" system. Man lär upp till 3.5" system..
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Bmwandreas wrote:Jo det är bra, har inte hunnit leta på vettiga för ett bra pris. Ska fråga vilket micron man lär ha bara.


Hmm.. jag vet inte om det är en volvo produkt jag sett..?
En kompis till mig har en grön Volvo 242 16V turbo, han jobbar också på Volvo :roll:
När han starta upp sin maskin för första gången hade han en packning med inbyggt "grovfilter?" precis vid oljeinloppet på turbon.
jag har glömt att fråga honnom vart det filtret kom ifrån, men jag misstänker ju starkt att den finns i Volvos sortiment.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P
Fredriksson84
Posts: 308
Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun

Post by Fredriksson84 »

Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P
Sweet! Hur mycke ladd vs mottryck? Är det 3" system på den?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

2.45 bar ladd och 2.4 bar mottryck. 3.5" system sitter på.
Fredriksson84
Posts: 308
Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun

Post by Fredriksson84 »

Bmwandreas wrote:2.45 bar ladd och 2.4 bar mottryck. 3.5" system sitter på.
okej. Jaha då kanske man skulle byggt 3.5istället då. Men frågan är ju var fan man ska få plats med det
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Sjuk snurra! ;)
User avatar
rockker
Posts: 568
Joined: 12 Aug 2007, 17:42
Location: Hallstahammar

Post by rockker »

Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Hur skulle 6262 snigeln vara mot GT42an som sitter i min bil nu?
Fullt ladd kommer vid 4500 nu.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
Post Reply