Hur trimma vidare
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Hur trimma vidare
Hejsan alla jag hålelr på o vässar på b25 motorn.
Jag har trimkam bytt lmm o spirdrae skaffat ett chip rensat katten. sportsytem.
Nu undrara jag nästan på o skjaffa gas, för jag vet inte vad mer man kan göra.
Bara en fråga, ska man byta spjällhus till ett större jag kör med orginal hus nu..
Jag har trimkam bytt lmm o spirdrae skaffat ett chip rensat katten. sportsytem.
Nu undrara jag nästan på o skjaffa gas, för jag vet inte vad mer man kan göra.
Bara en fråga, ska man byta spjällhus till ett större jag kör med orginal hus nu..
Men herrejävlar va du håller på, varför hinkar du inte i en turbo direkt istället.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Om du ska fortsätta att trimma motorn atmosfäriskt så bör du väl fundera på att höja kompressionen och att lätta vevpartiet? Smidda högkompskolvar och en topp med större hål samt ventiler och ett annat styrsystem?
Det första jag skulle göra är att göra mig av med den gamla m20 motorn och skaffa något modernare, bättre och billigare i längden.
Det första jag skulle göra är att göra mig av med den gamla m20 motorn och skaffa något modernare, bättre och billigare i längden.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
johankihl wrote:Om du ska fortsätta att trimma motorn atmosfäriskt så bör du väl fundera på att höja kompressionen och att lätta vevpartiet? Smidda högkompskolvar och en topp med större hål samt ventiler och ett annat styrsystem?
Det första jag skulle göra är att göra mig av med den gamla m20 motorn och skaffa något modernare, bättre och billigare i längden.
Okej, hititls ah rjag klrata mig med låga kostnader därför har jag hållit mgi till denna motorn.
men tror du att det kan bli någon skillnad, med ett större spjällhus än orginal.?
Svintoleffe wrote:johankihl wrote:Om du ska fortsätta att trimma motorn atmosfäriskt så bör du väl fundera på att höja kompressionen och att lätta vevpartiet? Smidda högkompskolvar och en topp med större hål samt ventiler och ett annat styrsystem?
Det första jag skulle göra är att göra mig av med den gamla m20 motorn och skaffa något modernare, bättre och billigare i längden.
Okej, hititls ah rjag klrata mig med låga kostnader därför har jag hållit mgi till denna motorn.
men tror du att det kan bli någon skillnad, med ett större spjällhus än orginal.?
Effektmässigt blir det ingen skillnad, motorn kommer inte att svälja mer luft, spjället flödar tillräckligt redan. Däremot kan du få den rappare på gasen. Men börja någon annan stans, typ med att lätta veven och svänghjulet. Självklart är toppen det du borde lägga mest tid vid, en rejäl portning och större ventiler gör väldigt mycket...
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
johankihl wrote:Svintoleffe wrote:johankihl wrote:Om du ska fortsätta att trimma motorn atmosfäriskt så bör du väl fundera på att höja kompressionen och att lätta vevpartiet? Smidda högkompskolvar och en topp med större hål samt ventiler och ett annat styrsystem?
Det första jag skulle göra är att göra mig av med den gamla m20 motorn och skaffa något modernare, bättre och billigare i längden.
Okej, hititls ah rjag klrata mig med låga kostnader därför har jag hållit mgi till denna motorn.
men tror du att det kan bli någon skillnad, med ett större spjällhus än orginal.?
tackar för svaret.
Som det sre ut nu så måste jag nog ialal flal riva ner kopplingen så då kan jag passa på o lätta det lite.=))
Effektmässigt blir det ingen skillnad, motorn kommer inte att svälja mer luft, spjället flödar tillräckligt redan. Däremot kan du få den rappare på gasen. Men börja någon annan stans, typ med att lätta veven och svänghjulet. Självklart är toppen det du borde lägga mest tid vid, en rejäl portning och större ventiler gör väldigt mycket...
tackar för svaret.
Som det sre ut nu så måste jag nog ialal flal riva ner kopplingen så då kan jag passa på o lätta det lite.=))
Toppen det blir kasnke i framtiden.=))
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Hejsan jag tänkte bara tala om hur min g-teck tid belv idag, efter att vi ahde chippat den jag lyckades klämma till med en 14,8 tid, men kompisen klämdne till med en 14,7 repa.
jag delar ut allting på min ftp med tiden, så kan ni ladda o säga vad ni tycker om tiden.
Ftp://213.226.90.152
Password Bmw
Lösen Bmw
jag delar ut allting på min ftp med tiden, så kan ni ladda o säga vad ni tycker om tiden.
Ftp://213.226.90.152
Password Bmw
Lösen Bmw
Gött.. Men när är din FTP uppe då???
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact: