Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
rotrex-vr6
Posts: 479 Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Post
by rotrex-vr6 » 30 Jul 2006, 20:26
ska nu sälja av mina kompressor grejer å satsa på turbo istället
,kan ingenting om vilken turbo man ska välja samt wastegate
så vilken turbo,wategate ska jag välja om jag vill landa på 600hk?,
avgashus? kompressor hus?
grenröret som jag har tänk att köpa har t3 och t4 fläns
2.9l vr6:a
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 Jul 2006, 21:59
singen turbo till 2.9 lit?
Förmodat laddtryck för 600hk?
max varvtal?
rotrex-vr6
Posts: 479 Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Post
by rotrex-vr6 » 31 Jul 2006, 06:13
japp singel turbo ,tippar på runt 2bars ladd ,mera vågar jag nog inte
max varv 7000
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 31 Jul 2006, 08:21
PT67 med P-trim och 0.96 vore fint.
rotrex-vr6
Posts: 479 Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Post
by rotrex-vr6 » 31 Jul 2006, 12:24
okej ,när får man ladd med en sådan?
tror du inte en sc61 0.82 räcker?
vad är skiljnaden på dessa
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 31 Jul 2006, 12:31
Det beror mycket på motorer, men på tex en 2.2 lit 5cyl så är det fullt vid 4500rpm.
rotrex-vr6
Posts: 479 Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Post
by rotrex-vr6 » 31 Jul 2006, 12:42
tror du inte en sc61 0.82 räcker?
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 31 Jul 2006, 12:44
Det beror på hur effektiv du bygger din motor, det kan gå!
rotrex-vr6
Posts: 479 Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Post
by rotrex-vr6 » 31 Jul 2006, 14:48
ok ,tack för svar
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
rotrex-vr6
Posts: 479 Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Post
by rotrex-vr6 » 04 Aug 2006, 21:56
vad tror ni om en Garret GT-3540R-82
compressor:82mm ,56trim ,a/r .70
turbin: 68mm ,84trim ,a/r .82
och är det nåt ni kan ta hem till bra pris så man slipper importera själv?
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 05 Aug 2006, 11:30
Jo det skulle funka, men dom är rätt dyra.
volvokvaløya
Posts: 38 Joined: 24 Apr 2006, 17:53
Contact:
Post
by volvokvaløya » 09 Aug 2006, 22:50
Andreas:Hva er "anti-surge"?..er det noen Precision turboar som er kulelagrade??.
Hvilken Precision Turbo vil fungera bra for 700hk på Volvo 4cyl 2,5 16v?
Står en Turbonetics T-61BB,p-trim och 1.00AR på den nu!
Grenrøret har ex wastegate och T4 divided flans.
rotrex-vr6
Posts: 479 Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Post
by rotrex-vr6 » 01 Sep 2006, 19:21
några diagram på PT67 med P-trim ? eller gtq trim
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 01 Sep 2006, 19:30
PT67BB är kullagrade.
Garret ger inte ut kompressordiagram
Men ger du mig all motorinfo så går jag igenom med dom vilken turbo som är lämpligast.
PT67BB kör vi mellan 1.3-2.5 bar nu med lysande resultat.