etter at ting har blitt litt bedre skal det settet igang og bygge en turbo
men skal jeg velge m30 el m20.
har m30 3,5l sug i min e30 touring
mål et er 350-400hk
trenger tips/råd ang valg av motor m30 el m20 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
trenger tips/råd ang valg av motor m30 el m20 turbo
kjør stil kjør bredt kjør bmw
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
det er en katt motor ja. tengte svarva kolvarna så det blir 8,5 i komp og kjøre med en turbo kam.
vilken turbo er passende til denne motorn? lurer litt på en garret gt 37 men vilket eksoshus og vilket kompresor hus skal jeg ha?
klarer jeg 400hk med et bilig sprut? org sprut m chipp for backat tenning +smt6
eller megasqirt?
noen andre tips til billig sprut. skal jo være en snik motor så autronic osv er ikke aktuelt.
noen andre tips ang oppset på m30`n?
nei jeg skal okke kjøre med etanol. bilen skal gå på vanlig benzin og skal kjøres stort sett på veien.
vilken turbo er passende til denne motorn? lurer litt på en garret gt 37 men vilket eksoshus og vilket kompresor hus skal jeg ha?
klarer jeg 400hk med et bilig sprut? org sprut m chipp for backat tenning +smt6
eller megasqirt?
noen andre tips til billig sprut. skal jo være en snik motor så autronic osv er ikke aktuelt.
noen andre tips ang oppset på m30`n?
nei jeg skal okke kjøre med etanol. bilen skal gå på vanlig benzin og skal kjøres stort sett på veien.
kjør stil kjør bredt kjør bmw
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Det finns ingen poäng i att ens öppna motorn om du bara ska plocka ut 350-400 hk. Kompressionen är bra som den är (8.8:1) och någon värre kamaxel kan jag inte motivera heller. Du ska inte ens behöva 1 bar laddtryck för den effekten.
Jag skulle rekommender den insprutning som någon i din närhet klarar av att installera. Har du aldrig bekantat dig med motorstyrning förut är det bättre att lämna det åt andra om du inte tänkt bli expert själv. Många problem att lösa innan det fungerar.
Sätt på ett stort aggregat och kör. Välj något diesel-aggregat, typ Holset H2C, HX40 eller Garrett GT40. Billigt och bra.
Jag skulle rekommender den insprutning som någon i din närhet klarar av att installera. Har du aldrig bekantat dig med motorstyrning förut är det bättre att lämna det åt andra om du inte tänkt bli expert själv. Många problem att lösa innan det fungerar.
Sätt på ett stort aggregat och kör. Välj något diesel-aggregat, typ Holset H2C, HX40 eller Garrett GT40. Billigt och bra.