Hallå!
Jag skulle behöva er hjälp med ett problem jag har!
Jag har en 325 turbo (m20) med en Hx40 och en tial 38mm wg.
Jag kör öppet wg rör vilket gör att jag hör när wg:n öppnar.
Men jag får inte wg:n att vara stäng tills att jag uppnåt önskat laddtryck vilket är ganska låga 0.9 bar.
Fjädern i wg:n har 0.5 bars grundtryck och jag har en regulator och lägger mottryck på ovansidan av membranet. Men wg:n öppnar redan vid 0.5 bar men stiger halvsakta upp till 0.9 bar. Kör jag utan mottryck håller den nere trycket till 0.5 bar.
Jag provade även att köra med dubbla fjädrar för att få högre grundtryck men den öppnade ändå vid 0.5 bar innan trycket fortsatte upp tills dess att laddtryckspärren klipper.
Jag misstänkte då att jag hade helt sjukt högt mottryck i grenröret trots stor turbo och lågt laddtryck, så jag slet bort slangarna till wg:n och då öppnade den aldrig! Så det kan ju knappast bero på för högt mottryck.
Om jag segdrar den försiktigt med typ halv gas på tvåan eller trean kan den öppna redan vid 0.3 bar
Hur ska jag göra för att få wg:n att vara stängd så att trycket bygger snabbare?
Jag loggade en repa ikväll, jag uppnår max laddtryck (0.85 bar) vid runt 5700 rpm!!
Jag har även provtryck turbosystemet, det är tätare än en grodas arsle!
/Tomas
Problem med tjuvöppnande wg och seeeg spool-up
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Problem med tjuvöppnande wg och seeeg spool-up
Mustang -69a
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Här är en bild, wg är inte ditsatt på bilden, men man ser hur röret ser ut och wg placeringen är inte märklig på något sätt..
http://www.whynotracing.com/images/stor ... 270008.jpg
http://www.whynotracing.com/images/stor ... 270008.jpg
Mustang -69a