Grenrör

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
320Niklas
Posts: 99
Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping

Grenrör

Post by 320Niklas »

vad ska man tänka på när man ska vända på orginal grenrören på m20 för att använda adapter för turbo för att de inte ska läcka avgaser,, eller är de bara att vända på dem???
User avatar
jensen
Posts: 17
Joined: 21 Nov 2005, 17:46
Location: Ängelholm

Post by jensen »

jag flyttade (ovala) hålen lite annars läcker det lite! + att flödet blir samma som orginal
first real power then some xtra boost
power by IHI
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

det borde helt klart blibättreflöde med vända grenrör än att bygga adapter där nerifrån!
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

om du vänder på grenrören så måste du matchporta dem, hålen är inte i centrum eller hur man nu ska förklara. det syns iaf svinbra om man vänder på grenröret å inte på packningen :)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Zwofurti wrote:det borde helt klart blibättreflöde med vända grenrör än att bygga adapter där nerifrån!


Det skulle jag inte sätta alla mina slangar på.
brun
Posts: 134
Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö

Post by brun »

vänt grenrör eller adapter nerifrån.. skitsamma då handlar det om ett snikbygge oftast me en liten turbo.. tror ingen märker skillnad på flöde...!

jag skulle då alldrig vända grenröret när det är så enkelt å ha en adapter.
Post Reply