turboval

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

450 hk ska inte vara några problem på en M20B25. Men det börjar krävas lite jobb med motorn om du ska ha mer, så det är inte bara turbon som börjar bli för liten. En kamaxel som öppnar lite mer så den inte blir så andfådd är en bra början, det är här det börjar skena.. ;)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Mattias Sandgren wrote:450 hk ska inte vara några problem på en M20B25. Men det börjar krävas lite jobb med motorn om du ska ha mer, så det är inte bara turbon som börjar bli för liten. En kamaxel som öppnar lite mer så den inte blir så andfådd är en bra början, det är här det börjar skena.. ;)
Ok men då är det ju lugnt! En Z45 turbokam + portad topp, hårdare fjädrar och billetvippor borde duga va :) (botten blir snik med balanserad vev, m50 stakar och svarvade m20 kolvar)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply