Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
320Niklas
Posts: 99 Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping
Post
by 320Niklas » 26 Jul 2006, 16:56
vad ska man tänka på när man ska vända på orginal grenrören på m20 för att använda adapter för turbo för att de inte ska läcka avgaser,, eller är de bara att vända på dem???
jensen
Posts: 17 Joined: 21 Nov 2005, 17:46
Location: Ängelholm
Post
by jensen » 26 Jul 2006, 17:02
jag flyttade (ovala) hålen lite annars läcker det lite! + att flödet blir samma som orginal
first real power then some xtra boost
power by IHI
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 26 Jul 2006, 18:41
det borde helt klart blibättreflöde med vända grenrör än att bygga adapter där nerifrån!
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 27 Jul 2006, 01:36
om du vänder på grenrören så måste du matchporta dem, hålen är inte i centrum eller hur man nu ska förklara. det syns iaf svinbra om man vänder på grenröret å inte på packningen
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 27 Jul 2006, 02:01
Zwofurti wrote: det borde helt klart blibättreflöde med vända grenrör än att bygga adapter där nerifrån!
Det skulle jag inte sätta alla mina slangar på.
brun
Posts: 134 Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö
Post
by brun » 27 Jul 2006, 11:46
vänt grenrör eller adapter nerifrån.. skitsamma då handlar det om ett snikbygge oftast me en liten turbo.. tror ingen märker skillnad på flöde...!
jag skulle då alldrig vända grenröret när det är så enkelt å ha en adapter.