krokodilen wrote:Lite ot kanske men här har herr Kihlgren en glimt av hojen du hjälpte mig att svetsa lite på!! Finns några sekvenser mitt i filmen + sista klippet. Den blev klar till slut
Roligt att det fungerar då Vi håller på och åker för fullt med uppe på isen här med crossarna, har även fått 13" is däck på Formula bilen nu, så skall eventuellt åka med den då
Är ju inte så stor skillnad emot din Din är bra MKT fetare än den här!
Håller precis på i skrivande stund att fräsa ut bränslepumps hållare och har även fräst ut y-adaptrar. Blir nog till att köra fräs inatt så att det blir färdigt
Har pysslat lite ikväll med att börja måtta in motorn och fundera på hur motorfästen skall byggas. Provmonterade pumparna i dom nya fästena och det verkade passa.
[quote="erikkihl"]Har pysslat lite ikväll med att börja måtta in motorn och fundera på hur motorfästen skall byggas. Provmonterade pumparna i dom nya fästena och det verkade passa.
Fan vilken billet gud du har blivit då Ser fräscht ut som fan! Hur sänkte du framvagnsbalken? Härligt att se att det händer grejer med blen
Fan vilken billet gud du har blivit då Ser fräscht ut som fan! Hur sänkte du framvagnsbalken? Härligt att se att det händer grejer med blen [/quote]
Gud och gud, men har väl börjat lite mer kompis med fräsen och CAM programmet nu.... Tog ett 50mm fyrkantsrör ovanpå 3mm plattan som fästs emot rambalken. Om du fattar? ja är faktiskt riktigt roligt att börja att få iordning bilen nu!
S38B35Turbo wrote:Det är ju klart att det är bättre med slirkoppling, men jävligt mycket mera jobb. Erhomäki med farmar asconan från finland kör ju 60ft 1.22 med stum 2 skivig AP koppling.
jag åkte 1.26 i 60fot och 8,98 med den lådan och stum koppling 2skivig sasch 228
det som e lite speciellt med denna lådan e att det är en toritionsstav i botten stocken som gör att lådan "sviktar"
S38B35Turbo wrote:Det är ju klart att det är bättre med slirkoppling, men jävligt mycket mera jobb. Erhomäki med farmar asconan från finland kör ju 60ft 1.22 med stum 2 skivig AP koppling.
jag åkte 1.26 i 60fot och 8,98 med den lådan och stum koppling 2skivig sasch 228
det som e lite speciellt med denna lådan e att det är en toritionsstav i botten stocken som gör att lådan "sviktar"
grymt lättväxlad jag la i 5an vid 200m på 5,7sec
/johan gammal ägare till växellådan
Förstod att det var något sådant som den axeln var till, såg lite knepigt ut när jag plocka de isär lådan Hur gick det med supra lådan du köpte? Fick ni någon ordning på den?
erikkihl wrote: Förstod att det var något sådant som den axeln var till, såg lite knepigt ut när jag plocka de isär lådan Hur gick det med supra lådan du köpte? Fick ni någon ordning på den?
supra lådan ligger kvar på garage golvet på samma ställe som när jag hämtade den den ska in i brorsans bil och han har inte kommigt så långt änn.
angående din låda så borde ju botten stocken vara till för att det ska gå att åka med stumm koppling.
cool bil iaf blir många gryma bmw åk blir det bäst man aktar sig.haha
/johan.j
Dom nya topplagringarna utfrästa och klara. Fattas bara ledlager men det beställs i morgon, skall även försöka att börja måtta in motor/låda i morgon så att motorfästen kan börja byggas.