Fredros E30 Touring TILL SALU!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fredros E30 Touring TILL SALU!
Nu är pärlan Till Salu!
Turn Key Race bil!
Vann SRM bakhjulsdrift med överladd denna säsong med den här bilen...
http://www.youtube.com/watch?v=8bYHNSYkB_A
320 från början med fullt 325 chassi vid försäljning
BMW 15" krysseker
Full skinnklädsel i grått med orginal sportstolar
DLS framsystem med ISO kontakt framdraget till stereo (funkar)ingen stereo i
Bromsat 469hästar på hjulen vilket motsvarade 509HP och 611NM i motorn, Den går skitfint!
M20B25
Svarvade org kolvar med djupare ventilurtag (8:1 komp)
M50 stakar.
O-ringat block
Svetsad, portad och planad topp
ARP bultar i topper
Dr schrick kam 288gr
Dr schrick ventilfjädrar
Org vippor
Diesel olje pump (M21)
Ställbart kamdrev (Nuke)
Mocal oljekylare
PPF grenrör
Precision WG 46mm
Garrett GT37 turbo
600x300x76 intercooler
Spal fläkt
Griffin kylare
Vems styrsystem
Bredbandslamba
Avgastemp
Launchkontroll
Shiftcut
Display i cupén
MSD 6 med blaster 2 spole
1000cc spridare
Fuelcell
Dubbla Bosch 984 pumpar med dubbla filter
Stålspunna soppaslangar med Earl´s kopplingar
AN8 fram och AN6 som retur
Mappad för e85
Autometer mätare ladd och pyro
88,9 downpipe i rostfritt och avgassystem 3" hela vägen bak
Diskret bil!
ZF turbo diesel låda
618 tryckplatta
6 puckad sinterlamell
325tds kardan
Powerflex i bakvagnen
Bästa: 11,13 @ 204km/h
10an finns inom räckhåll!
Ring för info eller mer bilder!
0702 636 635
070 4567 121
bjorklund@gmail.com
Turn Key Race bil!
Vann SRM bakhjulsdrift med överladd denna säsong med den här bilen...
http://www.youtube.com/watch?v=8bYHNSYkB_A
320 från början med fullt 325 chassi vid försäljning
BMW 15" krysseker
Full skinnklädsel i grått med orginal sportstolar
DLS framsystem med ISO kontakt framdraget till stereo (funkar)ingen stereo i
Bromsat 469hästar på hjulen vilket motsvarade 509HP och 611NM i motorn, Den går skitfint!
M20B25
Svarvade org kolvar med djupare ventilurtag (8:1 komp)
M50 stakar.
O-ringat block
Svetsad, portad och planad topp
ARP bultar i topper
Dr schrick kam 288gr
Dr schrick ventilfjädrar
Org vippor
Diesel olje pump (M21)
Ställbart kamdrev (Nuke)
Mocal oljekylare
PPF grenrör
Precision WG 46mm
Garrett GT37 turbo
600x300x76 intercooler
Spal fläkt
Griffin kylare
Vems styrsystem
Bredbandslamba
Avgastemp
Launchkontroll
Shiftcut
Display i cupén
MSD 6 med blaster 2 spole
1000cc spridare
Fuelcell
Dubbla Bosch 984 pumpar med dubbla filter
Stålspunna soppaslangar med Earl´s kopplingar
AN8 fram och AN6 som retur
Mappad för e85
Autometer mätare ladd och pyro
88,9 downpipe i rostfritt och avgassystem 3" hela vägen bak
Diskret bil!
ZF turbo diesel låda
618 tryckplatta
6 puckad sinterlamell
325tds kardan
Powerflex i bakvagnen
Bästa: 11,13 @ 204km/h
10an finns inom räckhåll!
Ring för info eller mer bilder!
0702 636 635
070 4567 121
bjorklund@gmail.com
Last edited by Fredro on 13 Sep 2010, 20:06, edited 5 times in total.
Hoppas det blir lite kul läsning... tyvärr så lägger man väl lite mer tid i garaget än vid datorn men nåt ska vi nog kunna knåpa ihop...
Pilliam det är klart att lådan ska vara vit så den kan bli riktigt smuttsig
Bilen kommer att byggas med M3 skärmar från Adolfsson
Störtbur från Finess
Nya bussningar runt om
Hade tänkt bygga om till 5bult
Har kvar instrumentpanel, innertak och orginal svarta skinndörrsidor
Grå skinnsportstolar
och allt ska förhoppningsvis bli mycket cleant...
Givetvis ny lack också...
här är lite bilder på hur "bilen" ser ut för tillfället...
Med M3 skrämarna provmotnerade
Lätt strippad
Fästen till huvudbågen
Ingen reservhjulsballja ska dit en durkplåt
Passade på att kapa lite mer när jag ändå var i farten
Började på en hållare till soppapumparna:
Prototyp
Och färdigt resultat
2st Bosch 984 och dubbla filter
Pilliam det är klart att lådan ska vara vit så den kan bli riktigt smuttsig
Bilen kommer att byggas med M3 skärmar från Adolfsson
Störtbur från Finess
Nya bussningar runt om
Hade tänkt bygga om till 5bult
Har kvar instrumentpanel, innertak och orginal svarta skinndörrsidor
Grå skinnsportstolar
och allt ska förhoppningsvis bli mycket cleant...
Givetvis ny lack också...
här är lite bilder på hur "bilen" ser ut för tillfället...
Med M3 skrämarna provmotnerade
Lätt strippad
Fästen till huvudbågen
Ingen reservhjulsballja ska dit en durkplåt
Passade på att kapa lite mer när jag ändå var i farten
Började på en hållare till soppapumparna:
Prototyp
Och färdigt resultat
2st Bosch 984 och dubbla filter
Last edited by Fredro on 17 Aug 2010, 09:11, edited 1 time in total.
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121
- Mardo@estonia
- Posts: 117
- Joined: 26 May 2008, 11:33
Då har man gjort sina timmar i garaget idag oxå
Hade börjat snickra på lådorna till framstävan tidigare och har nu kommit så här långt...
Höger sida
Och vänster sida
Och ena insidan (den minst kluttiga )
Allt detta kommer att plastas med glasfiber för att sedan få lite finish
passade även på att helsvetsa plattorna på framstävan
Är det någon som har ideer om hur man ska montera stöttan över rutan utan att den är ivägen för backspegel och inte heller i ögonhöjd? Man kanske får ta och sätta en sminkspegel direkt på röret?
Hade börjat snickra på lådorna till framstävan tidigare och har nu kommit så här långt...
Höger sida
Och vänster sida
Och ena insidan (den minst kluttiga )
Allt detta kommer att plastas med glasfiber för att sedan få lite finish
passade även på att helsvetsa plattorna på framstävan
Är det någon som har ideer om hur man ska montera stöttan över rutan utan att den är ivägen för backspegel och inte heller i ögonhöjd? Man kanske får ta och sätta en sminkspegel direkt på röret?
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121
Fredro wrote:http://i342.photobucket.com/albums/o439/DieselFredro/BMW/IMG_22551.jpg[/img]
Om du bultar det där direkt i karossen kommer det nog låta en del, sätt en vibrations dämpare imellan.
Finns på hyllan på Industripartner (direkt till vänster när du kommer in)
Coolt med m3 breddning, ibland önskar jag att jag också byggde så.
Klart att det blir trevligt, nån gång kanske
lite halvbeprövat koncept annars vad gäller motorn
dieselpumpen är inlämnad till larssons motor borta vid ÖB för uppgradering och reonvering av soppapumpen... den ville inte gå riktigt som jag ville förra året...
jag bänkade den och den gav inget efter 2300rmp men då hade jag 375nm
lite halvbeprövat koncept annars vad gäller motorn
dieselpumpen är inlämnad till larssons motor borta vid ÖB för uppgradering och reonvering av soppapumpen... den ville inte gå riktigt som jag ville förra året...
jag bänkade den och den gav inget efter 2300rmp men då hade jag 375nm
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121
Då har man fått lite gjort igen då...
Var ute hos finess och hämtade några Bultfästen så den går att plocka isär om man skulle få för sig det...
Vart lite sugen på att se hur kontoret blir...
Gamla styrsytemet ska lödas om och kopplas i handsfacket är det tänkt
M52B28 Vev???
Motorn väntar på mer massage i stativet
Allt för idag
Var ute hos finess och hämtade några Bultfästen så den går att plocka isär om man skulle få för sig det...
Vart lite sugen på att se hur kontoret blir...
Gamla styrsytemet ska lödas om och kopplas i handsfacket är det tänkt
M52B28 Vev???
Motorn väntar på mer massage i stativet
Allt för idag
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121