Snabb fråga.
m20b25 med kabelhärva och box (motronic) från 88a
Ska ner i en 323a -86.
vad måste göras om med elen?
motorkontakten, säkringar etc.
m20b25 i 323 -86
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
m20b25 i 323 -86
740 iAL
Legacy turbo
e30 325 24v
Legacy turbo
e30 325 24v
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Grooverhound wrote:Badh wrote:sök
men ingenting.. bara du kör med härva o box från nya motorn.
har sj en 320 -86 med m20b25.. funkar fint utom varvräknaren.
ingenting e väl ändå fel?
sitter väl helt olika kontaktstycken på nyare å gamla modellerna?
det skruvbara kontaktstycket i motorrummet e bara att skruva ihop..
inga problem alls...
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Badh wrote:Grooverhound wrote:Badh wrote:sök
men ingenting.. bara du kör med härva o box från nya motorn.
har sj en 320 -86 med m20b25.. funkar fint utom varvräknaren.
ingenting e väl ändå fel?
sitter väl helt olika kontaktstycken på nyare å gamla modellerna?
det skruvbara kontaktstycket i motorrummet e bara att skruva ihop..
inga problem alls...
Men e de inte rektangulärt i gamla spruten? lr de e bara e28?
Rasmus Olofsson||
På min 85a så är det rektangulär iaf.
När jag bytte motor så hade jag kvar samma setup i 2,5l som i 320 maskinen.
Dvs fördelaren i blocket, rund triggerskiva och triggergivaren satt på kamremskåpan. Boxen vet jag faktiskt inte om det var från 2.5l eller 2,0, men det funkade bra.
Nu har jag dock slängt gamla elsystemet och byggde nytt med Megasquirt.
Slapp en jävla massa kablar samt LMM.
När jag bytte motor så hade jag kvar samma setup i 2,5l som i 320 maskinen.
Dvs fördelaren i blocket, rund triggerskiva och triggergivaren satt på kamremskåpan. Boxen vet jag faktiskt inte om det var från 2.5l eller 2,0, men det funkade bra.
Nu har jag dock slängt gamla elsystemet och byggde nytt med Megasquirt.
Slapp en jävla massa kablar samt LMM.
Runda kontakstycken i den vi höll på med.
Hade också för mig att det bara var att skruva ihop.
Efter en grudligare genomgång av elen visade det sig att felet snarare ligger hos gamla ägaren.
Skarvade och klippta kablar överallt, bilens el verkade uppbyggt av eltejp och buntband...
Bland det värsta jag sett.
Hade också för mig att det bara var att skruva ihop.
Efter en grudligare genomgång av elen visade det sig att felet snarare ligger hos gamla ägaren.
Skarvade och klippta kablar överallt, bilens el verkade uppbyggt av eltejp och buntband...
Bland det värsta jag sett.
740 iAL
Legacy turbo
e30 325 24v
Legacy turbo
e30 325 24v