Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla här!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bernis
Posts: 298
Joined: 20 Nov 2005, 17:25
Location: Motala

Post by Bernis »

Per Eriksson wrote:vilken modell tog du naven från?
Vilken bromsskiva använder du?

Om dina knutar är 110mm utvändigt lär stötdämparen krocka hejdlöst men det löste jag med en gängad hylsa svetsad alldeles utanpå originalfästet.


Naven är från 535 E34. Skivor blir moddade E30 skivor.
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

hur bred distans har du mellan lagret o navet för att få skivorna att hamna rätt i oken?
/Per
a.k.a. Jevlar
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Skulle man spara mkt tid fall man bygger en E28/E34 Turbo? Jag antar att man bara behöver byta till sviktståls drivaxlar då och växellåda?
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Vem fan är den där school30 egentligen? En fjantig svensk tonåring som låtsas vara Engelsman? Damp barn eller bara allmänt hjärnskadad?
brun
Posts: 134
Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö

Post by brun »

Tysken wrote:Vem fan är den där school30 egentligen? En fjantig svensk tonåring som låtsas vara Engelsman? Damp barn eller bara allmänt hjärnskadad?


det är en dator som spammar automatiskt... kan inte tänka mig annat
fun beemer
Posts: 295
Joined: 20 Nov 2005, 22:52

Post by fun beemer »

hur lång blir drivaxlarna utan knutar :?:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Lagomt långa
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Mina blev 35mm kortare men jag har inte gjort som ppf med naven.
/Per
a.k.a. Jevlar
knoddas
Posts: 259
Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården

Post by knoddas »

Passar det att bullta fasst diffen i överkant i e30 balken,, som man ser på bilderna?
fun beemer
Posts: 295
Joined: 20 Nov 2005, 22:52

Post by fun beemer »

undrade om jag kunde använda era axlar för jag har 750 nav?
fun beemer
Posts: 295
Joined: 20 Nov 2005, 22:52

Post by fun beemer »

axel spel?
_BeeMeR_
Posts: 547
Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå

Post by _BeeMeR_ »

finns de inge tips på hur man får en odödlig bakvagn till e21:an?
äre 535 diff som gäller då me?! Hur gör man me drivaxlar å nav då?

///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
knoddas
Posts: 259
Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården

Post by knoddas »

köpte en e28 bakvagn idag... å har nu skruvat isär den,,,

då märkte jag att ytremebringarnen är 42mm där lagret ska sitta och att e30ins lager är 39 ivändigt... och ytre medbringaren på e30 är oxå 39 där lagret ska sitta...

så är det menningen att man ska svarva av eller nån som vet vad som kan va fel?.
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

fel.....
Last edited by Per Eriksson on 26 Jul 2006, 20:32, edited 1 time in total.
/Per
a.k.a. Jevlar
knoddas
Posts: 259
Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården

Post by knoddas »

e30ins lager är 72 mm ytterdimater...
e28ans är 80mm... får jag ihopp det till ... om du mennar hella lagret.... skällvaste ytterskallet av allt ... eller ska man ta isär lagret å pyssla ihopp?
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Ah, jag tänkte på e34 jag.
/Per
a.k.a. Jevlar
Post Reply