bygga snyggaste gatebil motor?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
bygga snyggaste gatebil motor?
nogen her jag kan forhalla mig til vid bygga av motor, maskinering och alt. jag har som mål och bygga en av dom snyggaste bmw turbo motor., har budgett på 300000,- til motor. hadde hoppas och komma på 1500hk? bilen skal bara brukas på show, men motorn måste byggas så den tåler lite., motorn skal sitta io e30 m3,hvad for en block anbefalar ni? måste vell ha mycket custom delar.
- Snusmumriken
Re: bygga snyggaste gatebil motor?
1500hk är mycket... vidar strand har inte får så mycket ur sin motor fast han har snabbaste bmw:n.. och att få den att håller är ennu svårare!
Ahdin määrää tahdin
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
Köp en m5 v10 och montera i din e30m3 tillsammans med 2 riktiga aggregat om inte en 1000hk 3,8 duger. Så får du uppmärksamhet världen över. Polera allt som är i metall. Resten kan du belägga med guld. Voila, du får samtal av olje shejkker som vill ha likadana.
(blocket är i alu original så du kan ju börja med att betälla ett nytt i Inconell=handknackat ur ett stycke) .
sa jag att jag började överdriva redan efter halva första raden??
(blocket är i alu original så du kan ju börja med att betälla ett nytt i Inconell=handknackat ur ett stycke) .
mcLaren 570s
ossie wrote:Köp en m5 v10 och montera i din e30m3 tillsammans med 2 riktiga aggregat om inte en 1000hk 3,8 duger. Så får du uppmärksamhet världen över. Polera allt som är i metall. Resten kan du belägga med guld. Voila, du får samtal av olje shejkker som vill ha likadana.
fan vad jag önskar att jag vore miljardär...
-
- Nicke Blom
Man ser ju redan vart denna tråd barkar iväg. Här kan du fortsätta att fråga: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=72003 Finns säkert fler användare på Autopowersforum med många fina tips på 1500hk:s puffror än vad det finns här...
Henrik Back
Johnny wrote:Henka. wrote:Man ser ju redan vart denna tråd barkar iväg. Här kan du fortsätta att fråga: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=72003 Finns säkert fler användare på Autopowersforum med många fina tips på 1500hk:s puffror än vad det finns här...
Som jag skrev i tråden på Autopower.. Låt den dö.
Folk med den här typen av visioner passar bra i den tråden...
Henrik Back