Jag har bytt motor från en m20b20 till m20b25:a och har använt den gamla kabelhärvan och direkt när jag starta den så gick den fett som f*n.. jag har normalt soppa tryck (2,5 bar 3,5 vid start) den drar inte tjuv-luft och jag har provat byta LMM men det hjälper inte alla stiften är svarta som natten ? den tål inte för mycket gas när han står på tomgång och den rycker svart när jag ger rapp på gasen... ??? Alla tipps är mycket välkommna...
M.v.h Markus
Går fett ???
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Svintoleffe wrote:Det där problemet har jag hatf ochså, men då är det nog lambdan som händer sig o baar matar in bensin på det viset, för när det där hände för mig, då gick lambdan upp över 900 millivolt, o då var min tändstift svarta , men sen helt huvflux slutade det baar.
ok hur många mil/volt ska det vara på normalt på tomgång ? vilka kablar är det man mäter på ?
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Jag har nu på 325 680 millivolt på lung körning o det är för mycket, mycket för mycket. men det sak åtgärdas starx.
Normalt 500 något runt där, skulle jag tro på låg last, o höglast bättre med en högre siffra då så det inet spikar.
Kablarna våga rjag ej svara på såhär, då jag måste kolla på 325 först, vilka jag har tagit på, men det kan du mäta med testmejsel .
För du kan dra isär sladden till lambdan o mäta på den.
dåfår du fram vilken som är vilken,
Det finns två sladdar om jag inet minns fel för värmning, men bästa är o mäta fram.
Normalt 500 något runt där, skulle jag tro på låg last, o höglast bättre med en högre siffra då så det inet spikar.
Kablarna våga rjag ej svara på såhär, då jag måste kolla på 325 först, vilka jag har tagit på, men det kan du mäta med testmejsel .
För du kan dra isär sladden till lambdan o mäta på den.
dåfår du fram vilken som är vilken,
Det finns två sladdar om jag inet minns fel för värmning, men bästa är o mäta fram.