Högt vevhustryck m20b23 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
Högt vevhustryck m20b23 turbo
hej, har en 520-86 2,3 motorn med kkk24 snik konverterad som isbil, men har lite krångel me att få den att gå ordentligt, den gick ganska bra i lördags och ladda 0,7 men på söndagen börja den hacka å ladda inte mer än 0,4 och gick inte alls bra, kan de va stiften som tagit stryk efter en dag på sjön, och så har ja ett jävla högt vevhustryck, är nästan som ett avgasrör ur vevhusventilationen även på tomgång, har varit så hela tiden efter turbokonverteringen, kan de va ringarna som gjort sitt?? mvh, tacksam för svar även om de är svårt att ge nå vettigt,,
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
Den kan iofs spikat så stiften tagit stryk. Ska kolla kompet och stiften idag. Tycker de är lite skumt att de är så hög vevhustryck på tomgång men de visar sig väl på komptestet. Va tror ni man ska lägga tändningen på? Ska koppla in en tryckvakt på 3 extra spridare som sitter i insuget på 0,4 i ladd.
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
För att bilen köptes som den står av en bekant och han kom inte riktigt ihåg för de va ett tag sen den byggdes, men han hade för sig att de va från 535. Stiften ser gyllenbruna å fina ut. De ska även va en gammal rally motor på 2,7 liter. Är ganska oerfaren av bmw turbo, har bara hållt på med volvo rödblock förut, kommer nog inte att ta i en volvo motor nå mer nu när man har kört, lyssnat och känt på 6an med turbo:) ska riva till våren och bygga en seriösare motor med datasprut som sen ska få ta plats i min gamla breddade PV från -56 men just nu är de isåka som gäller:)
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
de kan man lugnt säga att dom inte gjorde, lyfte toppen igår, smält kolv på ettan:( bara att ta nya tag, har ett 2liters block som ja ska sätta i idag med den portade toppen och saab pridarna, får väl skylla sig själv när ja inte kolla va de va för spridare i. Hur mycket kan man ladda ungefär om man har original packning plus 0.3 med 355cc spridare utan att de reser åt skogen? Mvh,