hej jag behöver lite hjälp! jag undrar hur mycket hästar jag kan få ur en orginal m20b25 motor med turbo och att den ska hålla ihop! skulle villa spräcka 300hp sträket men vad måste jag bytta för delar för att få den att hålla?
Byt stakar till m20/b20 och ladda tills du kommer över 300 sträcket..glöm inte att kompensera med soppa..
Inte det optimala men billigt och stabilt, 415 hk vid 1,3 bar fick jag i min motor. Styrde sprutet med megasquirt och fast (lite backad) tändning.
268 hk på hjulen i en annan m20/b25 med likadan uppsättning, fast med mindre turbo som resulterade med bra respons men la av vid 5000rpm. Det spann vildt vi 100km/h när man gasade fullt i treans vxl.
Det skulle vara billigt och enkelt ...eller? Med tanke på att "orginal motor" näms ovan..???
På den som hade 268hk kunde man knappt känna lag, turbon kom med det samma, full ladd redan vid 1800-2000rpm (1,2 bar), men som sagt så slutade det också vid 5000prm.
Den andra var värre...under 3000rpm va den död...
Obs: Ingen av motorerna var o-ringade!
okej! men min har fult laddtryck vid 4000rpm men vill sänka det till 3000rpm! och var kan man in skaffa sig en o-ringad topp då? och var svettsar dom toppar?
om man svettsar och o-ringar toppen och kompsänker, hur mycket vågar man ha i laddtryck? helst så att det ska hålla för att använda bilen hela sommaren!