Halloj alla, jo visst är det Mikko som knåpat ihop det
Insuget har en förkammare som tyvärr inte syns på dessa bilder, från den kammaren fördelas sedan luften fint till spjällhusen mm mm mm....
Anledningen till varför jag bad "Sikko" Mikko ta bort originaltrattarna var för att Jocke Mellberg(WM Performance) sa att dom hade problem med originaltrattarna när dom bromsat m5 motorer som inte orkade hålla mot när trycket kom upp mot 1,8-2bar(Kihlanders)...dom blåstes helt enkelt upp och kunde oturligt nog typ sprängas....OBS detta var för snart 3år sedan, innan ens ppf hade bromsbänk eller att ärtan ens byggt klart sin m3 e30 med m5 motor....Därför togs originaltrattarna bort och mikko pressade nya egna trattar....Tror inte motorn behöver nytt insug men självklart kommer det snyggas till ordentligt innan hon rullas ut....Skall ta mig an det när tid finns men just nu bygger jag öppen planlösning på nedervåningen hemma inte alls så tidkrävande och jobbigt faktiskt nej inte alls
Sikko wrote:Sorry tröttnar ur när allt bedöms ur ytligheter när det ev finns en djupare mening. Vill inte motstrida jag har byggt insuget för att det ska fungera inte glänsa. Det är lättare få nått att glänsa än fungera.
Mer bilder fins inte. Tack och bock Jag finns på pm detta är sista inlägget på ppf forum för min del inte många poster man hann med innan man lessna.
Nu skall du inte bli sur Mikko, lite mitt fel som inte laggt upp mer bilder men det var lite min mening....
Du är duktig på tekniken och jag polertrissan kommer bli kanonresultat....tvekar inte en sekund på att detta kommer se och framförallt fungera hur bra ut som helst när det är klart.
mvh hilda
Så där ja då har Mats i Team VPM varit ut till min lilla skönhet och börjat designa en sak åt mig....Han är snuskigt duktig på styling och design och har därför lämnat detta åt han....Gissa vad det skall bli, lite dålig bild men men...
helt rätt...fortsättning följer skall skaka fram kolfiber och aluplattor under morgondagen så vattenskärningen mm mm kan börja....mer bilder kommer längre fram...mvh hilda
Hilda wrote:Så där ja då har Mats i Team VPM varit ut till min lilla skönhet och börjat designa en sak åt mig....Han är snuskigt duktig på styling och design och har därför lämnat detta åt han....Gissa vad det skall bli, lite dålig bild men men...
Hilda wrote:Så där ja då har Mats i Team VPM varit ut till min lilla skönhet och börjat designa en sak åt mig....Han är snuskigt duktig på styling och design och har därför lämnat detta åt han....Gissa vad det skall bli, lite dålig bild men men...