Bmw 320 -88 turbokonvertera?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bmw 320 -88 turbokonvertera?
Halloj,
Tänkte höra hur man gör med soppan när man ska turbokonvertera ovanstående?
Allt annat har ja klart för mig..
Är det 535 lmm och spridare från 535 som gäller?
Är inte nått skit seriöst bygge så det kommer inte bli nå eftermarknads sprut på denna...
Tacksam för svar!
Mvh//Basse
Tänkte höra hur man gör med soppan när man ska turbokonvertera ovanstående?
Allt annat har ja klart för mig..
Är det 535 lmm och spridare från 535 som gäller?
Är inte nått skit seriöst bygge så det kommer inte bli nå eftermarknads sprut på denna...
Tacksam för svar!
Mvh//Basse
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
1 bar med dem spridarna tror jag inte på
dem flödar inte alls så mycket......runt 192cc/min har jag för mig
finns massa trådar om just detta med 535 spridarna
hade nog satsat på ett par M3 spridare istället, dem flödar 276cc/min vid 3bar, dessa kan man ju också få tag på billigt...
sedan finns det ju M5 också på 380cc/min.
MVH Rickard
dem flödar inte alls så mycket......runt 192cc/min har jag för mig
finns massa trådar om just detta med 535 spridarna
hade nog satsat på ett par M3 spridare istället, dem flödar 276cc/min vid 3bar, dessa kan man ju också få tag på billigt...
sedan finns det ju M5 också på 380cc/min.
MVH Rickard
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Basse wrote:Halloj,
Tack så hemskt mycket för svaren..
Fick svar på de ja ville och lite till.. Tack
Men 535 grejorna är "plug-and-play" oxå eller?
Eller må man modifiera för att de ska passa? Så man vet vad man har framför sig..
Tack än en gång!
Mvh//Basse
Spridarna är "plug and play" men LMM måste du byta ut elektroniken i och troligtvis spänna fjädern.. det finns flera trådar om det här och på autopower om du söker.. dessutom har 535LMM större anstulningar för rören...
M.v.h Markus
Halloj,
Är det så att det sitter Jetronic på dom tidigare?
En kompis håller på att ska turbo konvertera sin -84a.. Dock sitter det en 2,5L motor i den, vet dock inte årsmodellen.. Satt de Jetronic på dom motorerna oxå för 87 eller vad de är..?
Är det då man måste byta elektroniken i lmm?
Är de nån skillnad mellan att turbokonv. en 84a, jämfört med en 88a??
Tacksam för svar!
Mvh//Basse
Är det så att det sitter Jetronic på dom tidigare?
En kompis håller på att ska turbo konvertera sin -84a.. Dock sitter det en 2,5L motor i den, vet dock inte årsmodellen.. Satt de Jetronic på dom motorerna oxå för 87 eller vad de är..?
Är det då man måste byta elektroniken i lmm?
Är de nån skillnad mellan att turbokonv. en 84a, jämfört med en 88a??
Tacksam för svar!
Mvh//Basse