318is 90:a
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
318is 90:a
Tickar från toppen. Har byttit olje/filter hydrauliskalyftare. Olje trycket låg på 3,5-4,0 bar på tomagången, men knackandet försvinner inte. Vad kan det vara då? Kanske ventilerana/sättet?
MVH
MVH
på de äckliga franska vagnarna jag jobbar med räcker det aldrig att låta bilen gå på tomgång eller hålla varv etc, utan vi brukar få dra ut å sota ur dom rejält när vi bytt tryckare för att det ska försvinna.. fast de kanske du har gjort?
mvh
mvh
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
-
- Posts: 60
- Joined: 02 Feb 2006, 20:49
Re: 318is 90:a
Vigge wrote:Tickar från toppen. Har byttit olje/filter hydrauliskalyftare. Olje trycket låg på 3,5-4,0 bar på tomagången, men knackandet försvinner inte. Vad kan det vara då? Kanske ventilerana/sättet?
MVH
Hur har du luftat ur systemet?
Mes varving? Det är helt off på m42an
Upp med maskinen på ca 3500rpm, oftast behöver den endast stå så någon minut. Men ibland behöver den varvas rätt länge innan ventiltryckarna tystar.
Vid alla ingrepp i m42an där man rör tryckare, kedjespännare eller uppstart när man har haft isär maskinen så gäller 3500rpm vid uppstart.
låter skumt...
kan du inte komma förbi garaget i helgen så kan jag ta mig en koll.
=)
köpte nya rörböjjar till grenröret idag. =P fick faktiskt riktigt bra pris.
see ya
kan du inte komma förbi garaget i helgen så kan jag ta mig en koll.
=)
köpte nya rörböjjar till grenröret idag. =P fick faktiskt riktigt bra pris.
see ya
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)