nån som testat biltemas 12v el vinsch ?? den för 649:-

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
sidenmark

nån som testat biltemas 12v el vinsch ?? den för 649:-

Post by sidenmark »

hej är det nån som testat biltemas 12v el vinsch den billigare modellen för 649:- ??

ska ha till och sitta på en biltransport och tänkte om nån testat och vet om den blir för klen och dra på bilar med ??

mvh robert
070-4944680
Allx

Post by Allx »

Den är väl inte direkt jättebra. Den orkar garanterat dra upp en bil på släp men det kommer gå långsamt och wiren kommer trassla till sig och bli dålig efter ett tag. Är bilen dock alltför tung kommer den bara säga ifrån och till slut gå sönder.
Söderling

Post by Söderling »

Den funkar, har nått liknande liggande som ja använt nåra ggr.
Har inte varit nått krångel med den, men som sagt man ska inte ha brottom. Tar typ en halv eftermiddag att få upp en bil känns det som :roll:
Men är faktiskt enklare och går snabbare med en vanlig handvinsch än den då man ska dra strömkablar å krångla. Så ska man kosta på med elvinsch ska det vara en lite värre.

Finns det inte några kinamodeller till typ fyrhjulingar eller nått som drar skapligt mycket och fort. Folk tar ju hem allt därifrån nuförtiden som inte kostar någe. Måste finnas sånna till vettiga priser oxå.
Masen

Post by Masen »

Jag hade en sån på en biltransport och den orkade inte ens dra upp en Golf på flaket. Jag hade dock ingen talja så jag kunde dra dubbel wire. Möjligt att den orkar då.
Thörn

Post by Thörn »

ta en gammal startmotor och svetsa dit ett drev och vire på, borde funka lika bra
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

efter jag haft en riktig WARN så bleknar allt i jämförelse. men priset på bilteman och att de faktiskt har garanti gör ju att man kan prova utan att det behövs något större beslut taget.
sidenmark

Post by sidenmark »

tackar för alla svaren , får bli o leta tag på nått rejälare verkar det som !

var ju bra pris om det nu hade funkat klockrent :)

men hur stor bör man satsa på för att vara på säkra sidan utan att ta det dyraste ??

bilen ska dras upp på ramper så blir ju en del lutning den ska upp för .

mvh robban
070-4944680
Martinssonn

Post by Martinssonn »

Veva för hand, du är ju stor och stark! 8)
sidenmark

Post by sidenmark »

Martinssonn wrote:Veva för hand, du är ju stor och stark! 8)

ha ha är alldeles för slö och klen :)

funkar ju bra på kärror då man kommer åt bra o veva , men vet inte hur bra det blir på ett flak med hytten i vägen . får nog bli en elektrisk ändå !

mvh robban
070-4944680
Post Reply