2008 årsmodel med 306hk orginal, manuell 6vxl låda och fullsmetad med utrustning, 19" CSL fälgar och M-sport chassie med H&R sänkning.
Rullat 1300mil
Den är optiskt fulländad bara motorn ska få sig en törn av pallbock racing till 2010.
Vad som ska göras är inte 100% klart men downpipes,intercooler och styrsystemet får sig en genomgång av ett JB3 och effekten kommer passera 400hk, jag har beställt nya Bavaria diagnosutrustningen så man får en äckligt bra överblick av vad som händer i huvudet på kärran och möjligheten att pilla lite om man råkar tända en "tuner detector" kod.
Mer info kommer eftersom ngt händer...just nu tror jag bara karln ska njuta bakom ratten tills snön väller in.
Som vanligt här på bullen är det inte personen det handlar som deltar i skrivningen
Bilderna tagna med Iphonen så håll till godo så länge det kommer flera
Last edited by Vision79 on 10 Jan 2010, 17:58, edited 4 times in total.
Nu är tuningdelarna klara, blir följande tills vidare: (tillsvidare = tills det dyker upp vettiga turbouppgraderingar att hänga dit och då beställs resten av avgassystemet)
RissRacing - Racing downpipes
BMS - JB3 box + Dual cone intake + MCV
Active Autowerk - Intercooler kit
Med detta monterat så bör effekten sticka med ca 100whp och det blir en M3/M5/M6/11-sek dräpare
pelko wrote:Jag mekade dit ett PROcede "kit" på en polares 335i för ett par månader sedan, gick väldigt smidigt. Bilarna går riktigt fint med enkla saker.
Har ni kollat hur trångt det är att byta downpipe?
Funderar själv på en 135i/335i till våren.
Mvh
Det är ganska trångt men inge problem, ja jag skulle själv vilja handla en 135 lr 335 men det är väldigt mkt pengar...kostar ju 600+ för en ny med "rätt" utrustning (350+ för en vettig begad)
Nybils garantin går ut i Mars så då åker grejjerna på tittar oxå på ett coolingmist methanolkit som skickar effekten över 450whp med prylarna som redan finns, helt progressivt går det justera in blandningen med div åtgärder om nivån blir för låg osv...kul!!