Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Smeden
Posts: 160 Joined: 23 Sep 2006, 09:34
Post
by Smeden » 08 Nov 2009, 10:51
Ronnie AVR wrote: Bmwandreas wrote: Vet om 1-3 st som spruckit av alla hundra vi svetsat och avspänningsglödgat. Det tycker jag är helt ok ändå!
Ja va fan stoppa ner en M20 i novan så det blir nån 7a
Vi svettsa med säkerhet samma tillsatts som er men vi avspänningsglödde inget utan lät den bata svalna lugnt. Kanske var det som var hemligheten. Bromssa 120 whp mer vid samma ladd på m50 så m20 är jag klar med iaf.
Byt till M20 nu så det blir nån fart i den där skåpbilen nu
moonzhine
Posts: 2447 Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs
Post
by moonzhine » 08 Nov 2009, 15:30
jag har trigger skiva,dock från en vanos..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 09 Nov 2009, 14:36
Smeden wrote:
Byt till M20 nu så det blir nån fart i den där skåpbilen nu
Kan låna eran BW475 istället kan jag lova hundskåpet kommer bli bra mycke mer stressat
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 09 Nov 2009, 14:41
moonzhine wrote: jag har trigger skiva,dock från en vanos..
E på jakt efter en ickevanos som ska vara där men tack ändå
Nån som har en liggandes gärna med hubben också så dra ett PM!!
Thörn
Posts: 3134 Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG
Post
by Thörn » 15 Nov 2009, 22:48
Har kört med båda, man måste ändra triggerinställningar i vemset en del.
För att det skall hamna i rätt område i tdc after trigger fick jag förskjuta tändföljden i h2 120 grader med vanos triggerhjul, sen stroba och då hamnar man rätt sen.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 15 Nov 2009, 23:32
Ring mig imorgon fm. Ska till Stockholm och tror jag har.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 19 Nov 2009, 21:59
Tack alla men har fixat en skiva nu som kommer till sthlm på söndag så ska de bara balanseras upp och montera dit skiten.
Nu blir det 12,9 bult med suuuuper loctite
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 20 Nov 2009, 22:50
Nån som slaktar en E30 i närheten av uppsala sthlm är på jakt efter detta front hörn som är inringat??
Behöver ingen framskärm utan bara denna sektion
Jag Heter Jimmy
Posts: 419 Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
Post
by Jag Heter Jimmy » 21 Nov 2009, 20:48
Du skulla efterlyst en sån del för en vecka sen så kunde du fått den helt gratis
då hade jag en hel e30 stog å skräpa
Meen trevligt bil det här
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 22 Nov 2009, 11:59
Jag Heter Jimmy wrote: Du skulla efterlyst en sån del för en vecka sen så kunde du fått den helt gratis
då hade jag en hel e30 stog å skräpa
Meen trevligt bil det här
Tack.
Ja det var ju lite oflyt. Hoppas nån annan här kan ha
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 06 Jan 2010, 19:23
Har varit stillestånd här ett tag men idag lyckades ja släpa mig till garaget för slakta ner halva fronten för få dit nya ic.
Är bra trångt med 600*300*100 ic.
Vill helst ha kvar allt så orginal som möjligt så det blev lite kapa bakom bonken
En bra början
Har laddat lite inför sommaren 2010 med 2 st disel lådor samt 1 st M3 låda så det borde väl räcka
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 06 Jan 2010, 19:27
m3 lådan har ju inte samma lutning som tds lådan?
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 06 Jan 2010, 19:44
Overcharged wrote: m3 lådan har ju inte samma lutning som tds lådan?
Jag vet men har man 2 spakställ med olika vinklar och balkar så kvittar det
Det som är lite trist bara att med utväxlingen i klumpen och med M3 lådan kommer dom första växlarna bli så långa så disellådorna är alternativ 1
m_ellisson
Posts: 1296 Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:
Post
by m_ellisson » 06 Jan 2010, 20:12
Blir ju kanon med nya ic:n
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 06 Jan 2010, 20:22
m_ellisson wrote: Blir ju kanon med nya ic:n
Tack
hoppas den får ner tempen lite så blir jag skitnöjd.