E30M3 Lysholm (Såld)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
Bmwandreas wrote:Intressant om det funkar med M4 förlängarna till stiftet. Starta så vi får se
Du verkar få rätt ang. förlängarna.... Verkar som jag får överslag nån stans på vägen
F.n jag som tyckte det verkar vara sån bra idé.
Ska test med ett par nykomponerade förlängare...
Har hört att vissa förlänger själva tändspolen istället. tips någon?
-
- Bmwandreas
- Moderator
Nu till vad som hänt sen första uppstartsförsöket: Stor bitterhet som varade ett par veckor sen var det dags att gifta sig med min Annica hemma i Orsa. Så här såg det ut 02:00 å bandet woodpjucks rockade för fullt
Gnistan att skruva på min egen m3:a hade inte riktigt återkommit men att hjälpa Alex med installation av ett haltech kändes roligare för tillfället.
När det var dags för Alex uppstart så kontaktades mapgurun Mats Ivarsson för att hjälpa oss glada amatörer med ett mycket lyckat resultat....
Snabbt fick jag tanken på att Mats kanske kunde ta en titt på min bil nån dag...... mer om det kommer imorn
Gnistan att skruva på min egen m3:a hade inte riktigt återkommit men att hjälpa Alex med installation av ett haltech kändes roligare för tillfället.
När det var dags för Alex uppstart så kontaktades mapgurun Mats Ivarsson för att hjälpa oss glada amatörer med ett mycket lyckat resultat....
Snabbt fick jag tanken på att Mats kanske kunde ta en titt på min bil nån dag...... mer om det kommer imorn
Last edited by ScratcH on 14 Apr 2010, 09:40, edited 1 time in total.
Nya ta i garaget å Mats på plats kändes det som det kunde bli en lyckad mekkväll...
Planen löd: Börja om från början å Mats gick mycket metodiskt tillväga.
1. Kolla kablaget = Inga fel.
2. Se om TDC ligger rätt = Nollad perfekt.
3. Öppnar spridarna i rätt ordning = Jupp
4. Är tändningsföljden, strobben fram = Inga konstigheter.
5. Punkt 3&4 testades medans vi körde på starten.
6. Startförsök = Startar direkt men strobben får snabbt spader och flyttar tändkurvan 360° motorn dör å minen på Mats , jag är tillbaka på ruta 1 precis lika som innan.
7. Mats grubblar, ringer lite, vi funderar å sen
8. Flytta upp vevgivarn lite, sagt å gjort flyttade vi upp den 1mm.
9. Start å se på f.n motorn går som en klocka
10. Allt hängde på en jävla futtig mm
11. Då mapppar vi skrället på söndag
12. Tok mek på lördag å jungfrufärden avklarad.
13. Söndag å lite strul med oljetillförseln till kompressorn....hmm. gick lite väl fort eller Alex
14. Start å iväg, tog det väldigt lugnt runt småvägarna och det känns toppen. Ökar tempot lite å laddet hamnar på 0.6 med detta remhjul. Känns som det kan bli en riktigt härlig maskin med e85 i tanken å lite mer ladd
Söndagen avslutas på verandan med skumpa
Planen löd: Börja om från början å Mats gick mycket metodiskt tillväga.
1. Kolla kablaget = Inga fel.
2. Se om TDC ligger rätt = Nollad perfekt.
3. Öppnar spridarna i rätt ordning = Jupp
4. Är tändningsföljden, strobben fram = Inga konstigheter.
5. Punkt 3&4 testades medans vi körde på starten.
6. Startförsök = Startar direkt men strobben får snabbt spader och flyttar tändkurvan 360° motorn dör å minen på Mats , jag är tillbaka på ruta 1 precis lika som innan.
7. Mats grubblar, ringer lite, vi funderar å sen
8. Flytta upp vevgivarn lite, sagt å gjort flyttade vi upp den 1mm.
9. Start å se på f.n motorn går som en klocka
10. Allt hängde på en jävla futtig mm
11. Då mapppar vi skrället på söndag
12. Tok mek på lördag å jungfrufärden avklarad.
13. Söndag å lite strul med oljetillförseln till kompressorn....hmm. gick lite väl fort eller Alex
14. Start å iväg, tog det väldigt lugnt runt småvägarna och det känns toppen. Ökar tempot lite å laddet hamnar på 0.6 med detta remhjul. Känns som det kan bli en riktigt härlig maskin med e85 i tanken å lite mer ladd
Söndagen avslutas på verandan med skumpa
Last edited by ScratcH on 14 Apr 2010, 09:44, edited 1 time in total.